Τοπική αυτοδιοίκηση και digital συστήματα διαχείρισης σχέσεων με τους δημότες

Περιφερειακός σχεδιασμός για την αποτελεσματική διαχείριση των στερεών αποβλήτων
27 Νοεμβρίου 2020
Λ. Κυρίζογλου: Τι και ποιους εννοείτε κύριε Πρωθυπουργέ;
27 Νοεμβρίου 2020

Τοπική αυτοδιοίκηση και digital συστήματα διαχείρισης σχέσεων με τους δημότες

Γράφει ο Λευτέρης Παπαϊωάννου

Ο covid 19 ήρθε για να μείνει και με τα συμπτώματα του «κόλλησε» σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις.
Στην μάχη της επιβίωσης οι επιχειρήσεις ρίχτηκαν, με όπλο digital εργαλεία, που σε πολλές περιπτώσεις ήταν ατελή ή ανίκανα να αντιμετωπίσουν την πρόκληση.
Μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται να αντιμετώπισαν οι τοπικές αγορές.
Οι καταναλωτές στράφηκαν στα μεγάλα καταστήματα που διέθεταν ισχυρά e-shop και ανταγωνιστικές τιμές.
Η ανάγκη για προσαρμογή στο νέο τοπίο θα υποχρεώσει όλες τις επιχειρήσεις, τοπικής αγοράς και μη, να αναζητήσουν νέους τρόπους επικοινωνίας με το κοινό του νέες λύσεις και να επενδύσουν σε digital εργαλεία και σε προγράμματα πιστότητας των πελατών.
Η πρόκληση είναι μεγάλη, το ίδιο και η ευκαιρία που παρουσιάζεται.
Ποιος είναι ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης, πως μπορεί να βοηθήσει τα καταστήματα της περιοχής της και να ενισχύσει την τοπική αγορά?
Το βέβαιο είναι ότι πολλά καταστήματα δεν έχουν τη δυνατότητα ή του πόρους να δημιουργήσουν τα απαραίτητα εργαλεία που απαιτεί η σύγχρονη εποχή.
Η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να δημιουργήσει τις καλύτερες προϋποθέσεις θέτοντας στην υπηρεσία της τοπικής αγοράς τα κατάλληλα εργαλεία που θα βοηθήσουν στην ανάταση της τοπικής αγοράς.
Η δημιουργία από τη τοπική αυτοδιοίκηση, μίας digital κοινότητας, θα μπορούσε να λειτουργήσει σαν πόλος έλξης των δημοτών, να προσφέρει βοήθεια στις τοπικές επιχείρησεις, να αναπτύξει το αίσθημα «κοινωνικής ευθύνης».
Πως λειτουργεί ένα τέτοιο σύστημα?
Η τοπική αυτοδιοίκηση δημιουργεί ένα digital διαδικτυακο μικροκοσμο, στον οποίο φιλοξενείται ο μηχανισμος διαχειρησης σχεσεων με τους δημοτες.
Μέσα από αυτό, οι τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να προβάλουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους.
Οι επιχειρήσεις, προσφέρουν εκπτώσεις και προσφορές τις οποίες λαμβάνουν τα μέλη.
Μέλη γίνονται όσοι δημότες επιθυμούν ή και καταναλωτές από κοντινούς δήμους με ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη τοπική αγορά.
Οι δημότες γράφονται μέλη της ομάδας μέσω ειδικής φόρμας η οποία τηρεί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας και GDPR.
Ενημερώνονται για τις προσφορές των καταστημάτων και μπορούν να λάβουν τις προσφορές με digital κουπόνια που λαμβάνουν μέσω της εφαρμογής.
Οι επιχειρήσεις, μέσω του digital πελατοκεντρικου μηχανισμου μπορούν να επικοινωνούν τις προσφορές τους, να επικοινωνήσουν με τα μέλη, να προβάλουν τα προϊόντα τους, να χτίσουν σχέσεις με την τοπική αγορά, να ενδυναμώσουν τις επιχειρήσεις τους.
Οι δημότες, αποκτούν πρόσβαση σε μια πληθώρα προσφορών, από τις τοπικές επιχειρήσεις και ενισχύουν την σχέση τους με την τοπική αγορά και τον δήμο.
Η τοπική αυτοδιοίκηση δημιουργεί ένα ισχυρό εργαλείο για τις τοπικές επιχειρήσεις, μία δυνατή υπηρεσία για τους δημότες της ενώ ταυτόχρονα, δημιουργεί ένα «λεωφορειόδρομο» μεταξύ των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων, ανοίγοντας νέα συνεργασίες και προοπτικές.
Να σημειώσουμε ότι, τα προγράμματα πιστότητας βοηθούν στην συγκράτηση και ανάπτυξη πελατολογίου, στην ανάπτυξη πωλήσεων ενώ ταυτόχρονα καθιστούν οικονομικότερη την επικοινωνία προς το κοινό – στόχο.
Τα προγράμματα πιστότητας λειτουργούν αποδοτικά τόσο σε επίπεδο B2C όσο και σε Β2Β.
Πως μπορούμε να αναπτύξομε το ιδανικό πρόγραμμα πιστότητας:
• Επενδύουμε στο digital: Δημιουργούμε το κατάλληλο περιβάλλον στο διαδίκτυο, συνδέουμε το πρόγραμμα με το site και το eshop μας, προβάλλουμε το πρόγραμμα μέσα από τα social media και δίνουμε την ευκαιρία σε πελάτες και υποψήφιους πελάτες να επικοινωνούν μαζί μας
• Τηρούμε το GDPR: Κάνουμε τους πελάτες να αισθάνονται ασφαλείς, τους δίνουμε την δυνατότητα να επιλέξουν τον τρόπο επικοινωνίας.
• Αξιολογούμε την πληροφορία: Τμηματοποιούμε τους πελάτες βάσει προτιμήσεων και ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους.
• Ανοίγουμε κανάλια επικοινωνίας: Δημιουργούμε ένα κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες βάσει των χαρακτηριστικών και τις συμπεριφοράς τους. Δίνουμε την ευκαιρία να ενημερώνονται για την χρηματοοικονομική σχέση που δημιουργείτε μαζί τους πριν την επίσκεψη τους στο κατάστημα ή το e.shop και προσφέρουμε κίνητρα ανά target group για να πετύχουμε την ανάπτυξη της σχέσης
• Invite friends and family: Αυξάνουμε το πελατολόγιο προσφέροντας κίνητρα για ένταξη στο πρόγραμμα φίλων και συγγενών των πελατών.
• Αξιολογούμε την σχέση: Μετράμε την απόδοση που προσφέρει η κάθε ομάδα πελατών βάση του R.O.I ‘’Return on Investment ‘’


* Ο Λευτέρης Παπαϊωάννου είναι o  Intelligence Business Director της Marketing1to1 ltd, η οποία εξειδικεύεται στην στρατηγική, δημιουργία και διαχείριση προγραμμάτων πιστότητας πελατών. Έχει εργαστεί σε project για τις εταιρείες MERCEDES – BENZ HELLAS, INTERAMERICAN, GRAND OPTICAL, ΦΑΓΕ, ALLIANZ, ΜΕΒΓΑΛ, STAF JEANS, COSMOTE, WIND, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ, KARELIA, ZEWA, VODKA ABSOLUT κ.α. www.marketing1to1.eu.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *