Δημιουργία περιφερειακής οδού Μαλίων προτείνει ο Δήμος Χερσονήσου
Την αναγκαιότητα δημιουργίας περιφερειακού δρόμου Μαλίων που θα συνδέει τον ΒΟΑΚ με την Π.Ε.Ο. Ηρακλείου – Αγίου Νικολάου μέσω του ανισόπεδου κόμβου Μαλίων, ο οποίος κατασκευάζεται στο πλαίσιο του τμήματος του ΒΟΑΚ «Χερσόνησος – Νεάπολη» ως έργο Σ.Δ.Ι.Τ., επισήμανε στο πλαίσιο της Ειδικής Συνεδρίασης Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής, ο Δήμαρχος Χερσονήσου Ζαχαρίας Δοξαστάκης.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, παρουσίασε την πρόταση της δημοτικής Αρχής, η οποία έχει μελετηθεί από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου, περιέγραψε τη χάραξη της παράκαμψης Μαλίων, σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο πόλης των Μαλίων, καθώς και τη νέα, βελτιωμένη πρόταση, η οποία θα μελετηθεί και χωροθετείται ανατολικότερα της προβλεπόμενης από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) Μαλίων. Ο κ. Δοξαστάκης στην εισήγησή του τόνισε ότι σήμερα η έξοδος των οχημάτων από τον ΒΟΑΚ πραγματοποιείται μέσω ημικόμβου, ενώ μετά την ολοκλήρωση του έργου «Χερσόνησος – Νεάπολη», προβλέπεται έξοδος από πλήρη ανισόπεδο κόμβο.
Δήλωσε επίσης, πως στόχος είναι να εξασφαλιστούν οι πόροι για τη χρηματοδότηση της μελέτης και να προχωρήσουν οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την περιβαλλοντική αδειοδότηση (ΑΕΠΟ) του έργου. Όπως τόνισε, στο πλαίσιο της κατασκευής του τμήματος του ΒΟΑΚ “Χερσόνησος – Νεάπολη” το οποίο έχει ξεκινήσει ως έργο Σ.Δ.Ι.Τ. μπορεί να ενταχθεί και η κατασκευή της παράκαμψης Μαλίων.
Σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση στο ύψος του ημικόμβου των Μαλίων και τις προβληματικές που δημιουργούνται, ο δήμαρχος ανέφερε: «Τα μεγάλα οχήματα είναι αδύνατο να εξυπηρετηθούν από την υφιστάμενη οδική αρτηρία, η οποία διέρχεται μέσα από το πυκνοδομημένο και συνεκτικό τμήμα του οικισμού Μαλίων και επιπλέον δημιουργείται κυκλοφοριακό αδιέξοδο. Κατά συνέπεια τα περισσότερα οχήματα χρησιμοποιούν εναλλακτικά και τον κόμβο Σταλίδας ή συχνότερα τον κόμβο Σισίου για να διασχίσουν μεγάλο τμήμα της Π.Ε.Ο. και να κατευθυνθούν στον προορισμό τους, επιβαρύνοντας τον ήδη μεγάλο φόρτο της περιοχής, ειδικά την τουριστική περίοδο. Επιπλέον το ρέμα από το Κράσι (Χαμόπρινα) που διέρχεται κάτω από τον σημερινό ημικόμβο Μαλίων, καταλήγει ανοιχτό επί του επαρχιακού δρόμου Μάλια – Κράσι. Το ρέμα αυτό δημιούργησε πληθώρα υλικών καταστροφών το Νοέμβριο 2020, και από τύχη δεν υπήρξαν ανθρώπινες απώλειες».
Τέλος, πρόσθεσε πως:«Η δημιουργία ανατολικού περιμετρικού δρόμου του οικισμού Μαλίων θα λύσει το πρόβλημα της πρόσβασης των μεγάλων οχημάτων και θα βελτιώσει γενικότερα τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην περιοχή, αλλά ταυτόχρονα θα δώσει τη δυνατότητα επίλυσης του προβλήματος της διόδευσης των ομβρίων του ρέματος Χαμόπρινα σε περιοχή εκτός του οικισμού, από όπου θα είναι δυνατόν να παραληφθούν για να οδηγηθούν σε φυσικό αποδέκτη».