Επιστολή δημάρχου Καλυμνίων στον πρωθυπουργό: Δεν κατανοούμε τους λόγους αποκλεισμού του “ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ”

Ομόφωνο “Οχι” των δημάρχων Δυτικής Θεσσαλίας στην ενοποίηση των ΦοΔΣΑ
30 Οκτωβρίου 2024
Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής ιδιοκτητών στα όρια του Δήμου Καλαμαριάς για το πρόγραμμα «ΚΑΛΥΨΗ»
30 Οκτωβρίου 2024
Show all

Επιστολή δημάρχου Καλυμνίων στον πρωθυπουργό: Δεν κατανοούμε τους λόγους αποκλεισμού του “ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ”

Επιστολή δημάρχου Καλυμνίων στον πρωθυπουργό: Δεν κατανοούμε τους λόγους αποκλεισμού του “ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ” από την προσεχή δρομολογιακή περίοδο

“Δεν μπορούν να τιμωρηθούν οι νησιωτικές μας κοινωνίες για λόγους που δεν κατανοούμε. Δεν μπορεί μέχρι χθες το “Νήσος Κάλυμνος” να αποτελεί το καμάρι του Αιγαίου και ξαφνικά πρέπει να πεθάνει”.

Την άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού την άρση αποκλεισμού του πλοίου Νήσος Κάλυμνος από την προσεχή δρομολογιακή περίοδο ζητά ο δήμαρχος Καλυμνίων Ιωάννης Στ. Μαστροκούκος.

Το πλοίο, όπως αναφέρει στην επιστολή του προς τον πρωθυπουργό ο δήμαρχος, ανήκει ιδιοκτησιακά στο δήμο Καλυμνίων και συγκεκριμένα στην Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Καλύμνου. Καλύπτει επί χρόνια και μέχρι πριν μερικούς μήνες τις ανάγκες των βορείου συγκροτήματος Δωδεκανήσων, εκτελώντας την επιδοτούμενη δρομολογιακή γραμμή Κάλυμνος-Λέρος-Λειψοί Πάτμος- Αρκιοί -Φαρμακονήσι -Αγαθονήσι -Σάμο και την Γραμμή Κάλυμνος- Αστυπάλαια, με 8.000 ευρώ ανά δρομολόγιο. Τίμημα οριακό, χωρίς να επιφέρει κέρδη, αλλά με γνώμονα το Δημόσιο και Εθνικό συμφέρον, την σταθερή και με επάρκεια εξυπηρέτηση των νησιών.

Ξαφνικά, όμως, το τίμημα άλλαξε και από 8000 ευρώ ανεβαίνει στα 25.000 ευρώ ανά δρομολόγιο, ήτοι αύξηση κατά 300% , πράγμα που προσέλκυσε ενδιαφερόμενο ιδιώτη.

Στη συνέχεια το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών γραμμών (ΣΑΣ), εισηγήθηκε στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής την προκήρυξη της γραμμής, Κάλυμνος-Λέρος-Λειψοί-Πάτμος-Αρκιοί-Φαρμακονήσι-Αγαθονήσι-Πυθαγόρειο Σάμου, για πλοίο 70 μέτρων και άνω, με υψηλότερο μίσθωμα, ανατρέποντας αυτό που υπάρχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, δηλαδή πλοίο 60 μέτρων και άνω με χαμηλότερο τίμημα!( Το ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ είναι 62 μ. περίπου).

Αυτή η απόφαση ακυρώθηκε από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στυλιανίδη, μετά από σχετική διαμαρτυρία των δήμων.

Ωστόσο το θέμα επανήλθε καθώς στην προκήρυξη αρ πρ 2252.1.1/73526/24 /15 Οκτωβρίου 2024 για τις άγονες δρομολογιακές γραμμές, μπαίνει « κόφτης» βάζοντας τώρα ηλικιακά κριτήρια. Μέτρο που επιχειρήθηκε και στην προηγούμενη προκήρυξη και τελικά αφαιρέθηκε , διότι δημιούργησε τεράστιο ζήτημα και προσφυγές στην δικαιοσύνη. Αν π.χ. ένα πλοίο είναι 26 χρονών, ανεξάρτητα σε τι κατάσταση βρίσκεται, προηγείται ενός που είναι 27 χρονών . Δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη, ούτε η κατάστασή του, ούτε καν ανοίγεται ο φάκελος της οικονομικής προσφοράς. Ακυρώνεται έτσι στην πράξη η έννοια του μειοδοτικού διαγωνισμού και του δημοσίου συμφέροντος. Μ΄ αυτόν τον όρο όμως της προκήρυξής το ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ αποβάλλεται από την συνέχεια του διαγωνισμού και δεν λαμβάνεται υπόψη η οικονομική μας προσφορά.

Εντύπωση επίσης προκαλεί και το γεγονός ότι, ενώ η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις ακτοπλοϊκές γραμμές έτους 2025, λήγει στις 15 Νοεμβρίου 2024, προκηρύσσεται για το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα πρόσκληση ενδιαφέροντος για ανάθεση με χρονικό ορίζοντα κατάθεσης δικαιολογητικών , μόλις μερικές ημέρες, από 24/10/2024 έως 30/10/2024 με ενδιάμεσο Σαββατοκύριακο και αργία.

Διερωτάται λοιπόν ο δήμαρχος Καλυμνίων:

α) Αφού υπάρχει ήδη σύμβαση με το ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ και με φθηνό τίμημα, γιατί δεν προκρίνεται αυτή, έως την ολοκλήρωση του διαγωνισμού;

β)Γιατί η πρόσκληση της παράτασης γίνεται με τους όρους της νέας προκήρυξης, που αφορά στο 2025, και όχι με τα ισχύοντα για το 2024; Στην προκήρυξη για το 2025, υπάρχει ο ηλικιακός « κόφτης» και το πλοίο μας εκ των πραγμάτων μένει απ΄ έξω.

γ) Το Υπουργείο οφείλει στην Δημοτική μας Εταιρεία (ΑΝΕΚ) δεδουλευμένα 1.507.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. Όπως εξηγήσαμε στο Υπουργείο, αν δεν πληρωθούμε, δεν υπάρχει η δυνατότητα έκδοσης εγγυητικής επιστολής ύψους 180.000 συν 40.000 ευρώ για την γραμμή προς Αστυπάλαια, προκειμένου να συμμετέχουμε στον διαγωνισμό! Αυτό είναι αποκλεισμός!

δ) Πέραν της επάρκειας του πλοίου μας ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ, πέραν της οικονομικής ανάληψης υποχρεώσεων προς όφελος του Δημοσίου συμφέροντος, είναι το μοναδικό πλοίο σε σταθερή επιδοτούμενη γραμμή διασύνδεσης των ακριτικών Νησιών της Πατρίδας μας, που μπορεί να προσεγγίζει το σπουδαίας Εθνικής Σημασίας, ΦΑΡΜΑΚΟΝΗΣΙ, λόγω βυθίσματος και κατασκευής της γάστρας του. Ενώ αυτό το τονίσαμε ιδιαιτέρως ,στην συνάντηση που είχαμε με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας, την Τετάρτη 23/10/2024, και αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για μας, στην ενδιάμεση πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με Αρ. Πρ.2252.1.1/76490/24/ 24 Οκτωβρίου 2024 δηλαδή την επόμενη ημέρα ,ο όρος της υποχρεωτικής προσέγγισης στο ΦΑΡΜΑΚΟΝΗΣΙ αφαιρέθηκε από την πρόσκληση ανάθεσης! Ελπίζουμε να κάνουμε λάθος !

«Οι άγονες γραμμές, υπογραμμίζει, υπάρχουν, για την ικανοποίηση των αναγκών των κατοίκων, προκειμένου τα ακριτικά νησιά να εξακολουθούν να κατοικούνται, με γνώμονα πάντα το Δημόσιο συμφέρον. Ποιός λοιπόν ο λόγος των αλλαγών όταν:

Οι κάτοικοι όλων των νησιών, που εξυπηρετούνται από το ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ έχουν ξεσηκωθεί στο άκουσμα αποκλεισμού του πλοίου. Οι Δήμαρχοι των νησιών Καλύμνου, Λέρου, Λειψών, Πάτμου- Αρκιών-Φαρμακονησίου, έχουν αποστείλει επιστολή διαμαρτυρίας, προς όλη την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με κοινοποίηση στους κυβερνητικούς Βουλευτές του Νομού Δωδεκανήσου….

Κατακλείδα, αν δεν δρομολογηθεί το πλοίο μας, στην Δημοτική μας Ναυτιλιακή Εταιρία Καλύμνου( ΑΝΕΚ), μπαίνει οριστικό λουκέτο. Οι τράπεζα προχωρά στην κατάσχεση του πλοίου, λόγω οφειλών που δημιούργησε η προηγούμενη διοίκηση. Μαζί θα συμπαρασύρει και τα μικρά μας ταχύπλοα σκάφη, ζωτικής σημασίας για την Κάλυμνο διότι, η Κάλυμνος στερείται διεθνούς αεροδρομίου. Η τουριστική κίνηση του νησιού εξαρτάται άμεσα από το διεθνές αεροδρόμιο της Κω. Οι αφίξεις στο αεροδρόμιο ΚΩ, με προορισμό την Κάλυμνο, εξυπηρετούνται άμεσα από τα ταχύπλοα σκάφη της ΑΝΕΚ. Η επιβατική κίνηση κυρίως τους θερινούς μήνες είναι μεγάλη. Η Κάλυμνος άλλωστε είναι γνωστό ότι, αποτελεί τον πρώτο αναρριχητικό προορισμό σε παγκόσμιο επίπεδο. Πολλοί Καλύμνιοι εργάζονται στην γειτονική ΚΩ. Δεν χρειάζεται να γίνουν εσωτερικοί μετανάστες και να μεταφέρουν τις οικογένειες τους στην ΚΩ. Μέσω των ταχύπλοων σκαφών της ΑΝΕΚ φεύγουν το πρωί στην ΚΩ για δουλειά και επιστρέφουν το απόγευμα στην Κάλυμνο. Ο ξαφνικός θάνατος της ΑΝΕΚ θα δημιουργήσει τεράστια οικονομικά επιχειρηματικά, κοινωνικά ζητήματα με απρόβλεπτές συνέπειες.

Δεν μπορούν να τιμωρηθούν οι νησιωτικές μας κοινωνίες για λόγους που δεν κατανοούμε. Δεν είναι λογικό, η επίκληση σε πολιτικές παρελθόντων διοικήσεων, όταν γνωρίζουν άπαντες την λογική, την πρακτική και την θέληση της Νέας Δημοτικής Αρχής. Δεν μπορεί μέχρι χθες το “Νήσος Κάλυμνος” να αποτελεί το καμάρι του Αιγαίου και ξαφνικά πρέπει να πεθάνει».