Την πρωτοβουλία για τη δημιουργία δομής υποστήριξης του τουριστικού προϊόντος των Ιωαννίνων, μετά το lockdown αναλαμβάνει ο δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ, καθώς όπως τονίζει, ο τουρισμός είναι ο «άγνωστος Χ» της επόμενης ημέρας.
Πρόκειται, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, για την κατάρτιση πλάνου, μιας συλλογικής προσπάθειας μαζί με όλους τους φορείς, που αφορά τη μεταβατική περίοδο που ξεκινάει, εφόσον όλα είναι ευνοϊκά, από τον Ιούλιο, ώστε να προβληθεί ο «προορισμός Γιάννενα».
Ο κ. Ελισάφ επεξεργάζεται σχέδιο δημιουργίας μιας δομής, στην οποία θα συμμετέχουν η Περιφέρεια Ηπείρου, οι ξενοδόχοι, οι επαγγελματίες συνεδριακού τουρισμού και άλλοι φορείς, η οποία θα κάνει στοχευόμενες κινήσεις για την προβολή του «προορισμού Γιάννενα», ως μια εναλλακτική πρόταση στην Ελλάδα, πέραν από το «ήλιος, θάλασσα, παραλία».
Στο επίκεντρο της δράσης βρίσκεται η συνεχής προβολή με διαφορετικές ενότητες των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που έχει η περιοχή, με αφετηρία αρχικά τον «οδικό τουρισμό». Ο δήμαρχος Ιωαννίνων αναφέρει χαρακτηριστικά: «Επειδή ο οδικός τουρισμός, θα προηγηθεί του ακτοπλοϊκού και αεροπορικού τουρισμού, θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στους Έλληνες τουρίστες αλλά και σε εκείνους των γειτονικών χωρών». Καθώς σε διεθνές επίπεδο, το τοπίο αναφορικά με τα υγειονομικά πιστοποιητικά δεν είναι ξεκάθαρο, ο δήμαρχος θεωρεί πως ο τουρισμός, είναι ο «άγνωστος Χ», γιαυτό θα πρέπει συλλογικά να εκτιμηθούν όλα τα δεδομένα και να δοθούν οι κατάλληλες λύσεις.
Ωστόσο εκτιμά πως την ακριβή εικόνα θα τη δώσει ο Μάιος, εάν δηλαδή τα κρούσματα στην Ευρώπη, δηλ. στις τουριστικές αγορές της Ελλάδας στο εξωτερικό, ελαχιστοποιούνται. Παράλληλα επισήμανε πως δεν μπορεί κανένας να έχει σαφή άποψη πριν ξεκαθαρίσουν τα πράγματα όσον αφορά τη διαχείριση επισκεπτών από το εξωτερικό.