Στα Τρίκαλα, ξεκινούν σήμερα Πέμπτη 17 Μαρτίου εργασίες ανάπλασης του Ληθαίου ποταμού στις όχθες του. Το μεγάλο αυτό έργο για τα Τρίκαλα θα υλοποιηθεί τμηματικά για να μη διαταράσσεται – κατά το δυνατόν – η κίνηση της πόλης και των οχημάτων, όπως ενημερώνει ο Δήμος. Η αρχή θα γίνει από τη γέφυρα Γκίκα μέχρι τη γέφυρα του πρώην ΚΤΕΛ και πρώτα από την πλευρά της οδού Όθωνος. Μόλις οι εργασίες ολοκληρωθούν στον συγκεκριμένο δρόμο, θα μεταφερθούν απέναντι, στην οδό Ιακωβάκη. Έτσι, αναλόγως θα ισχύσουν και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Για τους πεζούς, θα υπάρχει ειδική μέριμνα για διαβάσεις, ενώ θα υπάρχει πλήθος πινακίδων και εργοταξιακή σήμανση, τόσο την ημέρα, όσο και τη νύχτα, Οι ρυθμίσεις θα ισχύουν για όσο διάστημα χρειαστεί, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα έργα διαμόρφωσης στην όχθη του Ληθαίου.
Τι αλλάζει
Με το έργο «Ανάπλαση Παρόχθιας Ζώνης Ληθαίου Ποταμού κατά μήκος της κοίτης εντός του σχεδίου πόλης» αναμορφώνονται πλήρως οι όχθες του ποταμού σε ένα μήκος 2,5 χλμ. (από τη γέφυρα Γκίκα και το Μουσείο Τσιτσάνη μέχρι την οδό Καλαμπάκας).
Για τη νέα, σύγχρονη και φιλικότερη στον πολίτη πόλη, θα υλοποιηθούν έργα, όπως
Ανάπλαση πεζοδρομίων (ελάχιστο πλάτος 5,1 μ. με ζώνη φύτευσης, ποδηλατόδρομο, ζώνη κίνησης πεζών, φύτευση νέων δέντρων, δημιουργία νέων καθιστικών, τοποθέτηση νέων φωτιστικών και κιγκλιδωμάτων).
Αναμορφώσεις και καθαιρέσεις νησίδων, με παράλληλες νέες κατασκευές στην οδό Λάκμωνος, στη γέφυρα Βουβής
Ήπιας κυκλοφορίας διαδρομή στην οδό Κανούτα, από την οδό Χατζηγάκη έως τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ. Ο δρόμος θα είναι ισοϋψής με τα πεζοδρόμια, καταργείται η νησίδα και πλακοστρώνεται. Καταργείται η στάθμευση από την πλευρά του ποταμού.
Από τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ έως τη γέφυρα Γκίκα καταργείται η νησίδα από την πλευρά του παλιού ΚΤΕΛ.
Στην οδό Ιακωβάκη θα διαμορφωθεί και το απέναντι πεζοδρόμιο με ράμπα πρόσβασης ΑμεΑ
Θα υπάρχει ανεμπόδιστη και ασφαλής κίνηση ΑμΕΑ με ζώνη όδευσης τυφλών, με ράμπες πρόσβασης κ.α.
Σε όλα τα σημεία της διαδρομής θα μετατοπιστούν στύλοι δικτύων κοινής ωφελείας για ανεμπόδιστη κίνηση πεζού και ποδηλάτη.
Ο ποδηλατόδρομος θα έχει πλάτος είναι 1,5 μ., μονής κατεύθυνσης κατά τη φορά των αυτοκινήτων, με τρίγωνο stop για παραχώρηση προτεραιότητας από το ποδήλατο στον πεζό.
Ο Δήμος Τρικκαίων αξιοποίησε τα διαθέσιμα προγράμματα και η χρηματοδότηση με τον προϋπολογισμό των 3,1 εκατ. προσήλθε από ΠΕΠ Θεσσαλίας, ΠΔΕ και ΕΤΠΑ.