ΥΨηΔ: Νέα διαδικτυακή υπηρεσία για “Ανάκτηση στοιχείων ένδειξης θανάτου από το Μητρώο Πολιτών”

ΥΠΕΣ: Οδηγίες για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των δήμων, οικονομικού έτους 2025
6 Αυγούστου 2024
Συνεργατικές δράσεις για παιδεία και τουρισμό δήμου Χερσονήσου κι Ενυδρείου Κρήτης
6 Αυγούστου 2024
Show all

ΥΨηΔ: Νέα διαδικτυακή υπηρεσία για “Ανάκτηση στοιχείων ένδειξης θανάτου από το Μητρώο Πολιτών”

ΥΨηΔ: Νέα διαδικτυακή υπηρεσία για “Ανάκτηση στοιχείων ένδειξης θανάτου από το Μητρώο Πολιτών”

Με Απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης μία νέα διαδικτυακή υπηρεσία, «Ανάκτηση στοιχείων ένδειξης θανάτου από το Μητρώο Πολιτών» διατίθεται στο πληροφοριακό σύστημα «Εφαρμογή Διαχείρισης Ψηφιακών Πιστοποιητικών της Αρχής Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με τη μέθοδο «Ανάκτηση στοιχείων ένδειξης θανάτου με βάση τον ΑΦΜ του πολίτη».

«Σκοπός χρήσης της διαδικτυακής υπηρεσίας, όπως περιγράφεται στην απόφαση, είναι να διαπιστωθεί αν ο αιτών/ούσα είναι εν ζωή ή έχει αποβιώσει κατά την διαδικασία της αίτησης, της ταυτοποίησης, της έγκρισης και της έκδοσης του ψηφιακού πιστοποιητικού, περιορίζοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό τις πιθανές απάτες που ενδέχεται να συμβούν.

Ταυτόχρονα προστατεύει τον ταυτοποιητή (υπάλληλος ΚΕΠ), το μέλος της Αρχής Εγγραφής και την ΑΠΕΔ ως φορέα, σύμφωνα με το άρθρο 164 του ν. 4808/2021, το άρθρο 11 της υπ’ αρ. 27499/2021 υπουργικής απόφασης, την υπ’ αρ. 243/2022 υπουργική απόφαση, την υπ’ αρ. 13864/2024 υπουργική απόφαση, και τον Κανονισμό (ΕΕ) υπ’ αρ. 910/2014».

Σύμφωνα με το Άρθρο 2 – Οργανωτικά μέτρα ασφάλειας και προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφάλειας των λαμβανομένων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον, την καταγραφή και παρακολούθηση των προσβάσεων, τη διασφάλιση ιχνηλασιμότητας και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη απειλή ή τυχαίο κίνδυνο.
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει την υποχρέωση χρήσης των λαμβανομένων πληροφοριών αποκλειστικά και μόνον για το σκοπό που περιγράφεται στην παρούσα.
Η διάθεση των διαδικτυακών υπηρεσιών διενεργείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με την Πολιτική Ασφά λειας Πληροφοριακών Συστημάτων της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ., την Πολιτική Ορθής Χρήσης των διαδικτυακών υπηρεσιών, καθώς και τις διατάξεις για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.