Τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα θέτει στη διάθεση των πολιτών και των υπηρεσιών του ο Δήμος Ιωαννιτών από την προσεχή Τετάρτη. 56 αιτήματα και αιτήσεις, καθώς και η χορήγηση βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ θα μπορούν να υποβάλλονται και να διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά.
Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες παρουσιάστηκαν στην διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησαν ο Δήμαρχος Δημήτρης Παπαγεωργίου και ο Αντιδήμαρχος Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Οικονομικών Φώτης Βάββας με την παρουσία του ειδικού συνεργάτη Βαγγέλη Καρβούνη, ο οποίος είχε τον συντονισμό για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δήμου.
«Η μετατροπή των Ιωαννίνων σε μία έξυπνη πόλη αποτελεί για τη Δημοτική Αρχή στρατηγικό στόχο αλλά και αναγκαιότητα, που μέσα από ένα καλά μελετημένο και ολοκληρωμένο σχέδιο θέλουμε να γίνει πράξη και σταδιακά να έχει άμεσο αντίκτυπο στην βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών», υπογράμμισε ο δήμαρχος Δημήτρης Παπαγεωργίου και τόνισε ότι βασικός πυλώνας της μετάβασης στον ψηφιακό δήμο είναι η ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων και υπηρεσιών που θα διευκολύνουν τους εργαζόμενους του Δήμου, κυρίως όμως τους πολίτες.
«Είναι απαραίτητο να αναδιαρθρώσουμε και να αναδιοργανώσουμε πλήρως την εσωτερική δομή των Διευθύνσεών μας, καθώς και να ενεργοποιήσουμε συστήματα Ηλεκτρονικής Εξυπηρέτησης Συναλλαγών Πολιτών και Επιχειρήσεων. Τα συστήματα αυτά θα υπηρετούν την ολοκλήρωση του ψηφιακού μετασχηματισμού βασικών λειτουργιών του Δήμου και θα λειτουργούν αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου, με στόχο είναι να φιλοξενούνται στις υποδομές του Κυβερνητικού Νέφους (G-Cloud) μαζί με το υπόλοιπο πληροφοριακό σύστημα του Δήμου», όπως είπε.
Ο δήμαρχος ανέφερε ότι το τελευταίο εξάμηνο προχωρά η ενεργοποίηση του συστήματος των Ηλεκτρονικών Πληρωμών, των Ηλεκτρονικών Ραντεβού και Κρατήσεων και από σήμερα ξεκινά η παραγωγική λειτουργία των ηλεκτρονικών αιτημάτων.
O αντιδήμαρχος Ψηφιακής Διακυβέρνησης Φώτης Βάββας, παρουσίασε τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που λειτουργεί ο Δήμος,τονίζοντας ότι τίθενται οι βάσεις ώστε η πόλη να γίνει πραγματικά έξυπνη.
Από την Τετάρτη 5 Ιουλίου ενεργοποιείται η ηλεκτρονική πλατφόρμα για ένα μεγάλο φάσμα υπηρεσιών του Δήμου. «Ο Δήμος μας αλλάζει σελίδα. Αλλάζει σελίδα στην κατεύθυνση καλύτερης εξυπηρέτησης του πολίτη, εξοικονόμησης ανθρώπινων πόρων και ποιοτικής αναβάθμισης των υπηρεσιών που προσφέρουμε» τόνισε ο κ. Βάββας, υπογραμμίζοντας ότι ο Δήμος επιδιώκει αποτελεσματικότερες και γρηγορότερες υπηρεσίες, άμεση ενημέρωση του πολίτη ώστε να βελτιωθεί η καθημερινότητά του.
Όπως ενημέρωσε, στο εξής 56 αιτήματα που αφορούν σε επτά Διευθύνσεις του Δήμου μπορούν να υποβάλλονται και να διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά.
Ειδική μνεία έκανε στο αίτημα για χορήγηση βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ. Για τον δήμο αποτελούσε ένα χρόνιο πρόβλημα, καθώς είναι απαραίτητη σε περίπτωση μεταβίβασης της κυριότητας των πάσης φύσεως ακινήτων για οποιαδήποτε αιτία. Στο εξής, οι αιτήσεις θα υποβάλλονται αποκλειστικά και μόνο ψηφιακά από τους συμβολαιογράφους-πιστοποιημένους χρήστες του συστήματος μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής του Δήμου και πλέον δεν θα παραλαμβάνονται από το πρωτόκολλο χειρόγραφες ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αιτήσεις. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία η βεβαίωση αποστέλλεται και πάλι ηλεκτρονικά. Στην περίπτωση που κάποιος έχει οφειλή μπορεί να κάνει την εξόφληση και πάλι ηλεκτρονικά μέσα από την ίδια πλατφόρμα και το υποσύστημα των ηλεκτρονικών πληρωμών.
Με την εν λόγω ηλεκτρονική διαδικασία αποφεύγονται οι ουρές στο αρμόδιο γραφείο και εξυπηρετούνται γρηγορότερα οι πολίτες. Όπως τόνισε ο κ. Βάββας ο χρόνος διεκπεραίωσης των αιτημάτων εκτιμάται ότι θα μειωθεί τουλάχιστον κατά 30%.
Πρόσθεσε δε ότι, στόχος είναι μέχρι το 2030 το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχονται στον πολίτη να είναι ψηφιακές και έξυπνες.
Αναλυτικότερα, η υποβολή αφορά αιτήματα σχετικά με τις ακόλουθες υπηρεσίες :
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΛΗΞΙΑΡΧΕΙΟΥ
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΩΝ
Είσοδο στην πλατφόρμα μπορείτε να κάνετε κατευθείαν και εδώ:
https://ioannina-entrance.open1.eu/client/4/welcome/
Και ηλεκτρονικά ραντεβού
Τον προγραμματισμό των ραντεβού τους ηλεκτρονικά θα έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να πραγματοποιούν οι πολίτες στο Τμήμα Εσόδων και Περιουσίας, Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Ιωαννιτών.
Συγκεκριμένα, ο Δήμος Ιωαννίνων θέτει σε πιλοτική εφαρμογή από σήμερα την ολοκληρωμένη παροχή υπηρεσιών διαχείρισης ηλεκτρονικών ραντεβού, με τα πρώτα ραντεβού να κλείνονται για τον μήνα Ιούλιο τις ημέρες Πέμπτη και Παρασκευή.
Το Τμήμα για τις συγκεκριμένες ημέρες θα δέχεται ΜΟΝΟ πολίτες που έχουν κλείσει ηλεκτρονικά το ραντεβού τους και με την υποχρέωση να έχουν μαζί τους όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Για τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας δεν υπάρχει η υποχρέωση κλεισίματος ηλεκτρονικού ραντεβού.
Είσοδος μέσω της σελίδας Έξυπνης Πόλης του Δήμου Ιωαννιτών:
ή κατευθείαν https://booking.open1.eu/e-ioannina