Γιατί δεν είναι παραγωγικά τα δημοτικά συμβούλια στη Νέα Ιωνία;

“Μένουμε Σπίτι με μαγειρεμένο φαγητό από τον Δήμο”
26 Νοεμβρίου 2020
Νέα Ζηλανδία: Η κυβέρνηση θα κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης για το κλίμα
26 Νοεμβρίου 2020
Show all

Γιατί δεν είναι παραγωγικά τα δημοτικά συμβούλια στη Νέα Ιωνία;

Η απάντηση που δίνει στο ερώτημα ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, κ. Αριστείδης Χατζησαββίδης

Είναι επιτακτική ανάγκη να τοποθετηθούμε με ειλικρίνεια, όσοι από τους εκλεγέντες με τις διάφορες Παρατάξεις, υποσχεθήκαμε στους ψηφοφόρους, πως θα αγωνιστούμε για να λύσουμε τα προβλήματα των συνανθρώπων μας, που δραστηριοποιούνται και ζούνε στην πόλη μας τη Νέα Ιωνία. Η μεταβατική περίοδος που ζούμε λόγω ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ πρέπει να προσδιορίσει κατά τη γνώμη μου, τις ιεραρχήσεις των αιτιών που συμβάλλουν στα αντιπαραγωγικά δημοτικά συμβούλια χωρίς ονοματολογία στη σημερινή ενημέρωση μου. Κατά τη γνώμη μου οι κύριες αιτίες είναι οι παρακάτω:
1) Οι συλλογικές και προσωπικές επιλογές του καθενός δεν υπακούνε στις υποσχέσεις που δώσαμε, είτε γιατί η συλλογικότητα υπηρετεί άλλα συμφέροντα, είτε γιατί τα προσωπικά συμφέροντα υπερτερούν των συλλογικών. Το φαινόμενο αυτό το βιώνουμε πολλά χρόνια σε όλα τα επίπεδα της πολιτικής ζωής του τόπου μας (Κεντρικής και Τοπικής). Ο κ. Τσίπρας πρώην Πρωθυπουργός αποκάλεσε στην Βουλή τον τωρινό Πρωθυπουργό κ. Μητσοτάκη ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΑΠΑΤΕΩΝΑ. Το κεντρικό πολιτικό σύστημα ως μήτρα γέννησε πολλούς πολιτικούς απατεώνες μέσα από το κομματικό και πελατειακό σύστημα πολλών χρόνων στη χώρα μας. Πιστά αντίγραφα αυτού του φαινομένου αναδείχθηκαν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, που γίνανε πολλαπλασιαστές σε άτομα κυρίως που θέλουν να βιοπορίζουν μέσα από το δημόσιο χρήμα. Αναφέρθηκα σε τέτοια άτομα στα τελευταία δημοτικά συμβούλια.
2) Οι οπαδοί της απλής αναλογικής και ο επονομαζόμενος νόμος του ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ, που την καθιέρωσε η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, για εφαρμογή προγραμματικών συμφωνιών, δεν συγχρονίστηκαν καθόλου είτε γιατί υποκρίνονται οι υπερασπιστές της, εκτός και εάν άλλους στόχους ήθελαν να εξυπηρετήσουν, είτε γιατί οι νομοθέτες στην αιτιολογική τους έκθεση, αξιολόγησαν πλημμελώς την Κοινωνική κατάσταση και την προοπτική της παραγωγικής και αποτελεσματικής λειτουργίας της Αυτοδιοίκησης
3) Η αντιπολίτευση, σχεδόν όλη, έχει ξεφύγει από τον θεσμικό της ρόλο που είναι η κριτική, ο έλεγχος και οι προτάσεις. Έχουν βάλει σε προτεραιότητα την παράλογη παράνομη επιλογή ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ της Δημάρχου και την παρεμπόδιση, με τακτικισμούς, καθυστέρησης σοβαρών αποφάσεων από το Δ.Σ. που αφορούν τους συνδημότες μας. Αυτά είναι τα ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ που κάναμε μείωση των τελών κατά 10%, στην παρούσα δύσκολη συγκυρία, το τεχνικό πρόγραμμα που εντάσσονται τα δημόσια έργα και το αναπτυξιακό πρόγραμμα του Δήμου μας, τα Μέσα Ατομικής Προστασίας(Μ.Α.Π.) του 2017-2018 που η προηγούμενη δημοτική αρχή παραμέλησε, η γέφυρα της Αλέκου Παναγούλη που από το 2016 η προηγούμενη Δημοτική αδιαφόρησε κ.α. Μας κάνουν κριτική για θέματα που είναι αρμοδιότητα της Κεντρικής Κυβέρνησης και έχουν την παράλογη απαίτηση να υποκαταστήσουμε τα Υπουργεία Παιδείας, Υγείας κ.α.
Δεν σέβονται καθόλου τους θεσμούς που αφορούν την Δήμαρχο, τον Πρόεδρο, του Δ.Σ. τους Δημοτικούς Συμβούλους, τους Νόμους τον Κανονισμό Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου. Όλοι οι πρώην πρόεδροι του Δ.Σ. και άλλα στελέχη, αυθαίρετα διακόπτουν τους συνομιλητές, παίρνουν αυθαίρετα τον λόγο και κάνουν μπάχαλο το Δ.Σ. ευτελίζοντας τον θεσμό. Η πολιτική συγκεκριμένων, δημοτικών συμβούλων ξεπερνά κάθε όριο ανοχής, χωρίς κανένα σεβασμό, στα ελάχιστα κρούσματα, εργαζόμενων του Δήμου αλλά και Δημοτικό Σύμβουλο που δίνουν την δική τους μάχη για την υγεία τους. Δήμαρχοι πετυχημένοι που εκλέχτηκαν από την πρώτη Κυριακή με υψηλά ποσοστά, είχαν την κακή τύχη να έχουν και θανάτους. Είναι υπόλογοι οι Δήμαρχοι αυτοί ή το κεντρικό κράτος που έχει αυτή την αρμοδιότητα;
4) Η καταστρατήγηση θεσμών, νόμων και Κανονισμού Λειτουργίας του Δ.Σ.
Ο πρόεδρος σύμφωνα με το νόμο ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ στο άρθρο 74 παράγραφος 7 «καταρτίζει την ημερήσια διάταξη. Στην ημερήσια διάταξη αναγράφονται υποχρεωτικά και όλα τα θέματα που προτείνει ο δήμαρχος, η εκτελεστική επιτροπή, καθώς και η οικονομική επιτροπή και η επιτροπή ποιότητας ζωής. Το δημοτικό συμβούλιο έχει δικαίωμα να αποφασίζει, μετά από σχετική πρόταση-εισήγηση του προέδρου ή του δημάρχου ή συμβούλου επικεφαλής δημοτικής παράταξης και χωρίς συζήτηση, με την πλειοψηφία των παρόντων μελών του, ότι ένα θέμα το οποίο δεν είναι γραμμένο στην ημερήσια διάταξη είναι κατεπείγον, να το συζητήσει και να πάρει απόφαση γι` αυτό πριν από την έναρξη της συζήτησης των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Κατά προτεραιότητα και πάντα μετά τον δήμαρχο εκφράζουν τις απόψεις τους οι επικεφαλής των παρατάξεων, σύμφωνα με τη σειρά εκλογής».
Ο Κανονισμός Λειτουργία που εγκρίθηκε και αναρτήθηκε ΑΔΑ:4ΑΣΒΩΚΥ-ΠΧΙ στο άρθρο 4 Λειτουργία του Δ.Σ. αναφέρει στην παράγραφο 7 ότι ο χρόνος της ερώτησης ,πρότασης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 2 λεπτά. Ο χρόνος απάντησης δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα μήνα. Καλό είναι να κατατίθενται γραπτά οι ερωτήσεις, να μην αμφισβητούνται και οι γραπτές απαντήσεις να δίνονται με συμμετοχή των υπηρεσιών. Επίσης ρητά αναφέρει ότι ο χρόνος συζήτησης των εκτός ημερήσιας διάταξης θεμάτων δεν μπορεί να ξεπερνά τη μία ώρα.
Για την ακρίβεια των λόγων μου, όσοι αντέχετε, παρακολουθήστε το ηχητικό απόσπασμα από το πρώτο σε (σύνολο 4) εκτός ημερησία διάταξη θέμα της 25ης Συνεδρίασης την επιστολή της Παράταξης «Δημιουργία Αλληλεγγύη» με αρ.πρωτ.26469.

Αριστείδης Χατζησαββίδης Αντιδήμαρχος Οικονομικών