Ο Δήμος Πειραιά άνοιξε μια νέα σελίδα σύγχρονης και άμεσης εξυπηρέτησης από τα ΚΕΠ Πειραιά, καθώς πολίτες και επιχειρήσεις έχουν πλέον τη δυνατότητα να παραλάβουν πιστοποιητικά και βεβαιώσεις ηλεκτρονικά, από τον υπολογιστή ή το κινητό τους, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας «myKEPlive».
Το «myKEPlive» είναι ένα πρόγραμμα ενημέρωσης και εξυπηρέτησης του Υπουργείου Ψηφιακής Μεταρρύθμισης, στο οποίο έχει ενταχθεί ο Δήμος Πειραιά. Οι πολίτες αρχικά κλείνουν ραντεβού μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και σε προγραμματισμένο χρόνο επικοινωνούν μέσω βιντεοκλήσης με υπάλληλο του ΚΕΠ υποβάλλοντας το αίτημά τους.
Στη συνέχεια είτε παραλαμβάνουν τα πιστοποιητικά και τις βεβαιώσεις που επιθυμούν με email ή μέσω ΕΛΤΑ είτε του παρέχονται οδηγίες για τη διεκπεραίωση υποθέσεων που δεν δύναται να εξυπηρετηθούν μέσω του myKEPlive.
Σημειώνεται, ότι η ταυτοπροσωπία είναι απαραίτητη και για τον λόγο αυτό, κατά την έναρξη της τηλεδιάσκεψης, πραγματοποιείται από τον υπάλληλο του ΚΕΠ η ταυτοποίηση του πολίτη ή του νομίμου εκπροσώπου της επιχείρησης, με την επίδειξη των απαραίτητων εγγράφων ταυτοποίησης στην κάμερα.
Προγραμματισμός ραντεβού στην ηλεκτρονική πλατφόρμα
Ο πολίτης προκειμένου να προγραμματίσει το ηλεκτρονικό ραντεβού πρέπει :
είτε να συνδεθεί στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη Δημόσιας Διοίκησης www.gov.gr ακολουθώντας τη διαδρομή: «Πολίτης και καθημερινότητα» -«Εξ αποστάσεως Εξυπηρέτηση Πολιτών»(ΚΕΠ)- Διοικητική Πληροφόρηση – Διεκπεραίωση αιτήσεων με ψηφιακό ραντεβού
είτε να πληκτρολογήσει τη διεύθυνση www.myKEPlive.gov.gr.
Και στις δυο περιπτώσεις οι πολίτες χρησιμοποιούν τους προσωπικούς κωδικούς/διαπιστευτήρια TAXISnet.
Η Ψηφιακή Θυρίδα του Πολίτη
Εναλλακτικά, μπορεί ο πολίτης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης www.gov.gr να επισκεφτεί τη δική του ψηφιακή θυρίδα και να καταθέσει ο ίδιος ηλεκτρονικό αίτημα προς το ΚΕΠ της επιλογής του. Στη συνέχεια τα αιτούμενα πιστοποιητικά καταχωρούνται από το ΚΕΠ με ψηφιακό τρόπο στη θυρίδα του πολίτη.
Οι διαδικασίες υψηλής ζήτησης μέσα από τις οποίες μπορούν να εξυπηρετούνται οι πολίτες είναι:
1) Διοικητική πληροφόρηση και διεκπεραίωση αιτήσεων
2) Υπηρεσίες προς επιχειρήσεις
3) Εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία
4) Εξυπηρέτηση από τον Δήμο
Ενδεικτικά στις παρεχόμενες υπηρεσίες, μεταξύ άλλων, συγκαταλέγονται: έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου, χορήγηση πιστοποιητικού γέννησης και οικογενειακής κατάστασης, ληξιαρχική πράξη γάμου, μεταδημότευση, χορήγηση πιστοποιητικών εγγυτέρων συγγενών και οικογενειακής κατάστασης, χορήγηση πιστοποιητικού σπουδών πανεπιστημίου, ανανέωση δελτίου ανεργίας, πιστοποιητικά Πρωτοδικείων και Ειρηνοδικείων κ.α.