Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

Πράσινο Κίνημα: Να υιοθετήσει και η Ελλάδα την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία
11 Δεκεμβρίου 2019
Δημοτικές παρατάξεις Αν. Αττικής προσβάλουν τις παρεμβάσεις στον «Κλεισθένη» ως θεσμική εκτροπή
13 Δεκεμβρίου 2019
Show all

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

Η νέα διοίκηση της Περιφέρειας και των Δήμων σηκώνει «μανίκια» και προχωρά δυναμικά στο σχεδιασμό προγραμμάτων για την κάλυψη των αναγκών των Δήμων και των Περιφερειών.

Με την Ευρώπη να επισημαίνει συνεχόμενα ότι η Ελλάδα έχει μείνει πίσω στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, η ανάγκη για άμεση εφαρμογή των προγραμμάτων για ανάπτυξή της στη χώρα μας γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ. Η Νορβηγία, η Ολλανδία, η Σουηδία και η Αυστρία είναι οι καλύτερα προετοιμασμένες χώρες στην Ευρώπη με την Ελλάδα να κατατάσσεται στην προτελευταία θέση και τελευταία σε κατάταξη την Πολωνία στη λίστα των αναπτυσσόμενων χωρών στην ηλεκτροκίνηση.

Η οικονομική κατάσταση των προηγούμενων ετών της χώρας και των πολιτών καθώς και η μέχρι σήμερα έλλειψη φορολογικών ή οικονομικών κινήτρων για την προτροπή επένδυσης σε ηλεκτρικά οχήματα, μας έχουν φέρει προτελευταίους στην κατάταξη των ευρωπαϊκών χωρών στη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.

Στη χώρα μας έχουν αρχίσει να εισάγονται ηλεκτρικά οχήματα για ιδιωτική μετακίνηση και πρόσφατα συναντάμε οχήματα για την εξυπηρέτηση επαγγελματικών χρήσεων και για την μεταφορά κοινού.

Στα οχήματα ιδιωτικής μετακίνησης οι εταιρείες αυτοκινήτων παρουσιάζουν τα νέα μοντέλα και τις δυνατότητες τους. Ευχάριστα είναι τα νέα και στα οχήματα επαγγελματικής χρήσης με τις εταιρείες να παρουσιάζουν επιλογές σε οχήματα βαρέως τύπου και σε μικρά επαγγελματικής χρήσης. Το σημαντικό είναι ότι αρκετά από αυτά δίνουν λύσεις στη φόρτιση με χρήση οικιακής πρίζας Schuko λύνοντας την αδυναμία παρουσίας φορτιστών στο οδικό δίκτυο.

Με αυτονομία 100χλμ, και κόστος φόρτισης κατά μέσο όρο ενός ευρώ, τα οφέλη είναι περισσότερα σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα, πέραν του πιο σημαντικού πλεονεκτήματος, το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Το μικρό λειτουργικό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, ο χρόνος φόρτισης (6 ώρες), τo ελάχιστο κόστος συντήρησης τους, ο μικρός αριθμός μετακινούμενων εξαρτημάτων, αποτελούν τα χαρακτηριστικά που υπερτερούν του κόστους κτήσης τους δίνοντας τη δυνατότητα στον επιχειρηματία να έχει ένα όχημα-εργαλείο με λιγότερες βλάβες και συνεπώς με ένα επικερδές επαγγελματικό, δυνατό όχημα.

Ενδεικτικά ακολουθούν προδιαγραφές οχήματος ελαφριού τύπου επαγγελματικής χρήσης.

Ήδη το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε εγρήγορση για την ανανέωση και αναβάθμιση του στόλου των ΜΜΜ με ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης επιπλέον συγκροτήθηκε επιτροπή των συναρμόδιων υπουργείων Ενέργειας, Υποδομών και Οικονομικών. Σκοπός τους είναι η εκπόνηση εθνικού επιχειρησιακού σχεδίου για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας και ο σχεδιασμός του προγράμματος κινήτρων για την προώθηση της και αναμένουμε σύντομα να δούμε τα πρώτα βήματα προς την κίνηση αυτή.