Σειρά προτάσεων για την προστασία των πολιτών από την εξάπλωση του κορονοϊού παρουσίασε η επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη Μαζί», Κατερίνα Νοτοπούλου, σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το μεσημέρι, ασκώντας παράλληλα κριτική προς τη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης για «μη ανταπόκριση» στα αιτήματα για ενημέρωση και συνεργασία.
«Η εξάπλωση του κορονοϊού αποτελεί crash test για την κοινωνία της Θεσσαλονίκης, όπως και για όλο τον κόσμο. Δυστυχώς η πόλη μας δεν μοιάζει και τόσο ανθεκτική μπροστά στην προέλαση του θανατηφόρου ιού», δήλωσε η κ. Νοτοπούλου.
Πρότεινε, δε, για την οικονομική ελάφρυνση των δημοτών και των επιχειρήσεων απαλλαγή 100% από τα ανταποδοτικά τέλη των πολιτών που απολύθηκαν λόγω κορονοϊού και άμεση απαλλαγή 100% από ανταποδοτικά τέλη και τέλη κατάληψης κοινοχρήστων χώρων για τις επιχειρήσεις που έμειναν κλειστές ή πλήττονται από την πανδημία.
Στις προτάσεις της κ. Νοτοπούλου περιλαμβάνεται ακόμη η απαλλαγή των οικογενειών από τα τροφεία στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς για όσο διάστημα παραμένουν κλειστοί, η άμεση εφαρμογή της νομοθεσίας περί αναστολής των προσαυξήσεων στις οφειλές των δημοτών και η μείωση των δημοτικών τελών για όλους για τρεις μήνες.
Στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής και πρόνοιας, ζήτησε -μεταξύ άλλων- αξιοποίηση όλων των λειτουργών ψυχικής υγείας που εργάζονται στον δήμο, εφαρμογή Ιατρού Εργασίας, ενσωμάτωση των δημοτικών ιατρείων στον κεντρικό σχεδιασμό του υπουργείου Υγείας και ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας των υπνωτηρίων αστέγων.
Για τους εργαζόμενους ζήτησε από τη διοίκηση άμεση ενίσχυση των ειδών ατομικής προστασίας και εφοδιασμό με αντισηπτικό, μάσκες και γάντια και πρότεινε ακόμη: συνεχή απολύμανση των χώρων υγιεινής, όπως και των αποριμματοφόρων, παράταση όλων των συμβάσεων απασχόλησης και άμεσες προσλήψεις προσωπικού για τους τομείς της καθαριότητας, κοινωνικής πρόνοιας και παροχής ιατρικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών. Μεταξύ των μέτρων είναι και η έκτακτη οικονομική παροχή στους εργαζόμενους και επέκταση του δώρου Πάσχα.
Η κ. Νοτοπούλου ζήτησε, επίσης, τακτική ενημέρωση από τον δήμαρχο για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη διαχείριση της παρούσας κρίσης και πραγματοποίηση των συνεδριάσεων μέσω τηλεδιάσκεψης και πρότεινε τη λειτουργία 5ψήφιου αριθμού και τηλεφωνικού κέντρου στον δήμο Θεσσαλονίκης, που θα λειτουργεί σε τουλάχιστον δύο βάρδιες, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι πολίτες.