ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ: Δώστε επιτέλους προτεραιότητα στις πράσινες μεταφορές
Το ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ εκφράζει την δυσφορία του για τη νέα ταλαιπωρία που βίωσαν οι επιβάτες του ταχύτερου τρένου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train), το γνωστό “Λευκό Βέλος”, το οποίο σταμάτησε για ώρες, πιθανότατα λόγω έντονης βροχόπτωσης. Μαρτυρίες και οπτικό υλικό που ήρθαν στη δημοσιότητα δείχνουν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισαν οι επιβάτες, ένα μήνα μόλις μετά το τελευταίο περιστατικό, με την πολύωρη ταλαιπωρία επιβατών με προορισμό τη Λάρισα.
Την ίδια στιγμή, σε μια παγκόσμια πρωτιά η Γερμανία εγκαινίασε μια σιδηροδρομική γραμμή με τρένα που κινούνται αποκλειστικά με υδρογόνο, ένα τεράστιο βήμα προς τις μετακινήσεις με «πράσινους» συρμούς παρά τις προκλήσεις εφοδιασμού.
Ένας στόλος 14 υδρογονοκίνητων τρένων της γαλλικής εταιρείας Alstom θα αντικαταστήσει τις ντιζελοκίνητες λοκομοτίβες στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας σε μια διαδρομή εκατό χιλιομέτρων κοντά στο Αμβούργο.
Τα υδρογονοκίνητα τρένα ενσαρκώνουν πολλές από τις ελπίδες για την απεξάρτηση από τον άνθρακα των σιδηροδρόμων και την αντικατάσταση του ντίζελ, με το οποίο πραγματοποιούνται ακόμη το 20% των ταξιδιών στη Γερμανία.
Τα τρένα αυτά με τους μηδενικούς ρύπους είναι εφοδιασμένα με κυψέλες καυσίμου, οι οποίες παράγουν τον απαιτούμενο για την κίνησή τους ηλεκτρισμό μέσω ενός συνδυασμού υδρογόνου και οξυγόνου, μια διαδικασία που αφήνει ως υποπροϊόντα στο περιβάλλον μόνον ατμό και νερό, ενώ η έξτρα παραγόμενη ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρίες λιθίου, που επίσης διαθέτει το τρένο.
Το ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ, έχει τονίσει πως έπρεπε να έχουμε δει επιτέλους πολιτική δράση σχετικά με τον πράσινο μετασχηματισμό της Ευρώπης. Η πανδημία έδωσε Ευρωπαϊκή Ένωση μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία για αλλαγή. Όταν ο κόσμος βιώνει μια κρίση, οι πιθανότητες να γίνει ο μετασχηματισμός προς μια κυκλική οικονομία με ένα βιώσιμο σύστημα μεταφορών είναι μεγαλύτερες. Οι μεταφορές είναι υπεύθυνες περίπου για το 30 % των εκπομπών CO2 στην ΕΕ και είναι ο κύριος τομέας στον οποίο οι εκπομπές έχουν αυξηθεί από τη δεκαετία του 1990. Πρέπει να μειώσουμε αυτές τις εκπομπές για να περιορίσουμε την κλιματική αλλαγή και τη ρύπανση. Εκτός από αναγκαίο καθήκον, ο μετασχηματισμός του τομέα των μεταφορών είναι επίσης μια ευκαιρία να γίνει η κινητικότητα πιο δίκαιη και δημοκρατική και να γίνουν οι πόλεις, οι χώρες και η ΕΕ πιο βιώσιμες, υγιείς και συνεκτικές, ενώ παράλληλα δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.
Το ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ και οι Ευρωπαίοι Πράσινοι θέλουν η ΕΕ να εργαστεί για:
Η Συμπρόεδρος του Πράσινου Κινήματος Ρία Ακρίβου δήλωσε σχετικά: “Είναι ντροπή να ταλαιπωρούνται συνεχώς οι επιβάτες σε αυτή τη χώρα, ειδικά όταν πρόκειται για το πιο πολυδιαφημισμένο τρένο της χώρας. Είμαστε υπέρ ενός νέου μοντέλου βιώσιμης κινητικότητας, δίνοντας κίνητρα για την ανάπτυξη των ποδηλατοδρόμων, την ενδυνάμωση και την ουσιαστική λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς , ιδιαίτερα αυτών της σταθερής τροχιάς και στην εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης σε όλο το δημόσιο και την αυτοδιοίκηση, ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα. Πρέπει να δοθεί επιτέλους προτεραιότητα στις πράσινες μεταφορές.
Επίσης στον εκσυγχρονισμό των σχεδίων θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν τα κινητικά προβλήματα των ευάλωτων ομάδων της κοινωνίας, όπως ΑμΕΑ, ηλικιωμένοι, μητέρες με νεογέννητα στο καροτσάκι, πολίτες μετά από τροχαίο ατύχημα κτλ.”
Δώσε Δύναμη στις Πράσινες Φωνές
Go Green με το Πράσινο Κίνημα