Δημοτικές εκλογές 2023: 22 οι γυναίκες δήμαρχοι σε σύνολο 332 δήμων

12 γυναίκες εκλέγονται για πρώτη φορά, 9 επανεκλέγονται και 1 επιστρέφει στη θέση δημάρχου

Επαναβεβαιώθηκε και από τον δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών ο εξαιρετικά χαμηλός αριθμός των γυναικών που εκλέγονται στη θέση του δημάρχου. Σε σύνολο 84 υποψηφίων δημάρχων που αναμετρήθηκαν, 16 ήταν οι γυναίκες εκ των οποίων 8 εκλέχτηκαν δήμαρχοι.

Έτσι σε σύνολο 332 δήμων μόλις 21 είναι οι γυναίκες δήμαρχοι, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός το 2019 ήταν 19 και 15 το 2014.

Από τις 22 δημάρχους 13 εκλέχτηκαν στον πρώτο γύρο, από τις οποίες οι 8 επανεκλέγονται και οι 5 εκλέγονται για πρώτη φορά.

Στο δεύτερο γύρο οι 7 εκλέγονται για πρώτη φορά και μάλιστα κερδίζοντας απερχόμενους δημάρχους, 1 επανεκλέγεται, η Αναστασία Χαλκιά – Δημητροπούλου στον δήμο Κασάνδρας και 1 επιστρέφει η Τίνα Καφατσάκη στον δήμο Ζωγράφου.

Οι 9 νέες γυναίκες εκλέχτηκαν στον δεύτερο γύρο στους δήμους:

Δέλτα: Γερακίνα Μπισμπινά

Διονύσου: Κατερίνα Μαϊχοσογλου

Ζωγράφου: Τίνα Καφατσάκη

Ιλίου: Ανδριάνα Αλεβίζου Κουκουβίνου

Καλαμαριάς: Χρυσή Αράπογλου

Κασάνδρας: Αναστασία Χαλκιά – Δημητροπούλου

Λήμνου: Ελεονώρα Γεώργα

Πεντέλης: Αναστασία Κοσμοπούλου

Ραφήνας – Πικερμίου: Δήμητρα Τσεβά Μήλα

Την πρώτη Κυριακή οι γυναίκες δήμαρχοι που επανεκλέχτηκαν είναι:

Στον δήμο Αμφίκλειας-Ελάτειας επανεξελέγη η Αθανασία Στιβακτή

Στον δήμο Γαύδου η Μανωλία Στεφανάκη

Στον δήμο Σκύδρας η Κατερίνα Ιγνατιάδου,

Στον δήμο Οιχαλίας η Παναγιώτα Γεωργακοπούλου

Στον δήμο Κέας η Ειρήνη Βελισσαροπούλου

Στον δήμο Τήλου η Μαρία Καμμά

Στον δήμο Χαλκιδέων η Ελένη Βάκα

Στον δήμο Σίφνου η Μαρία Ναδάλη

Για πρώτη φορά την πρώτη Κυριακή εκλέχτηκαν:

Στον δήμο Βισαλτίας η Ευανθία Πλιάκου

Στον δήμο Λαγκαδά η Ελπινίκη Ανδεάδου

Στον δήμο Μετσόβου η Μαρία Χριστίνα Αβέρωφ

Στον δήμο Σερρών η Βαρβάρα Μητλιάγκα

Στον δήμο Σπετσών η Ευγενία Φραγκιά