Δ. Αθηναίων: Ποιοι βουλευτές δεν πληρώνουν τις κλήσεις τους

Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη: Δωρεάν μαστογραφικός έλεγχος
7 Ιουνίου 2023
Δωρεάν εφαρμογή «Πάτρα Στάθμευση» μέσω “έξυπνου” κινητού στο κέντρο της πόλης
8 Ιουνίου 2023
Show all

Δ. Αθηναίων: Ποιοι βουλευτές δεν πληρώνουν τις κλήσεις τους

Αποκάλυψη της ερευνητικής ομάδας Data Journalists – 88 βουλευτές αναζητεί ο Δήμος Αθηναίων επειδή χρωστούν τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση – Ανάμεσά τους Σαμαράς, Ανδρουλάκης, πρώην υπουργοί και στελέχη από όλα τα κόμματα – Ορισμένοι έχουν ανεξόφλητες οφειλές από το 2011!

Ειδικότερα, στο ρεπορτάζ του Άρη Χατζηγεωργίου αναφέρονται τα εξής:

Ογδόντα οκτώ βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, εν ενεργεία και μη, μεταξύ των οποίων έναν νυν αρχηγό κόμματος και έναν πρώην πρωθυπουργό, αναζητεί ο Δήμος Αθηναίων προκειμένου να του πληρώσουν 309 κλήσεις για παράνομη στάθμευση.

Τα ονόματα των 88 βουλευτών περιλαμβάνονται σε πολυσέλιδη απόφαση που έλαβε το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας την περασμένη Δευτέρα 29 Μαΐου 2023. Στη συγκεκριμένη συνεδρίαση, τα 74 από τα 144 θέματα αφορούσαν διαγραφές χρεώσεων, προστίμων και οφειλών προς τον δήμο της πρωτεύουσας.

Το εντυπωσιακό είναι ότι η συγκεκριμένη απόφαση, της οποίας το εισηγητικό δημοσιεύουμε σήμερα, ομαδοποιεί με μαζικότατο τρόπο οφειλές βουλευτών που απλώνονται στο χρονικό διάστημα μεταξύ των ετών 2017 και 2020.

«Διαγραφή και επαναβεβαίωση 323 Πράξεων Βεβαίωσης Παράβασης Κ.Ο.Κ. στον ορθό υπόχρεο» είναι ο τίτλος του θέματος και από τις 323 πράξεις, οι 309 αφορούν νυν και πρώην βουλευτές.

Με αποφάσεις υπό αυτόν τον τίτλο ο κάθε δήμος αναζητά να εισπράξει χρήματα από πρόστιμα που κόπηκαν σε αυτοκίνητα που είναι μισθωμένα μέσω leasing. Παρά τα πολυδιαφημισμένα «ψηφιακά άλματα», όταν κόβεται μια κλήση, ο κάθε δήμος αναζητά τον υπεύθυνο οδηγό με βάση στοιχεία που δεν προέρχονται από την ενημερωμένη βάση της ΑΑΔΕ.

Καταλήγει, έτσι, να αποστέλλονται πολλές φορές ειδοποιητήρια σε διευθύνσεις που δεν ισχύουν πλέον. Και στις περιπτώσεις αυτές, ο οφειλέτης μπορεί να ζητήσει διαγραφή των προσαυξήσεων που του έχουν επιβληθεί για κλήσεις που κόπηκαν πριν δέκα ή είκοσι χρόνια.

Με τα αυτοκίνητα, όμως, που κυκλοφορούν μέσω χρονομίσθωσης (leasing) να αυξάνονται συνεχώς, έχει ανοίξει ξεχωριστό κεφάλαιο στην αναζήτηση των οφειλετών: Πρώτα, ο δήμος στέλνει ειδοποίηση για κλήση στην εταιρεία που έχει μισθώσει τα οχήματα. Σε δεύτερη φάση, οι εταιρείες αυτές μαζεύουν τις ειδοποιήσεις και υποβάλουν αίτηση στον δήμο λέγοντας σε ποιον είχε παραχωρηθεί το όχημα, την συγκεκριμένη στιγμή που κόπηκε η κλήση.

Σε τρίτη φάση, συνεδριάζει το δημοτικό συμβούλιο, διαγράφει τις κλήσεις από τις εταιρείες leasing και τις επαναβεβαιώνει στο όνομα του παραχωρησιούχου. Στο μεταξύ, βέβαια, μπορεί να έχουν περάσει πολλά χρόνια και ο παραβάτης να έχει εγκαταλείψει την χώρα ή και τα εγκόσμια…

Τέτοιες λίστες με εκατοντάδες διαγραφές και επαναβεβαιώσεις περνούν όλο και πιο τακτικά από το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας. Συχνά μέσα τους, εντοπίζεται ως εταιρεία που ζητά μια διαγραφή η Εθνική Leasing που δίνει τα αυτοκίνητα στους βουλευτές και δίπλα το όνομα του βουλευτή που καλείται να πληρώσει με καθυστέρηση πέντε, δέκα ή και περισσότερων ετών.

Σε πολλές περιπτώσεις, οι βουλευτές διαμαρτύρονται διότι βλέπουν μία κλήση την οποία αγνοούν παντελώς, είτε γιατί την «ξέχασε» το πρόσωπο που οδηγούσε το αυτοκίνητο, είτε διότι μπορεί να έτυχε να χαθεί από το παρμπρίζ του αυτοκινήτου. Όταν όμως οι «ξεχασμένες» κλήσεις είναι πέντε, δέκα ή και περισσότερες, το επιχείρημα ότι «χάθηκε το χαρτί» το παίρνει ο…άνεμος.

Πρωταθλητές
Στην συγκεκριμένη λίστα που δημοσιεύουμε σήμερα, υπάρχουν σαφώς τέτοια φαινόμενα υπερσυσσώρευσης κλήσεων. Οκτώ βουλευτές εμφανίζονται να έχουν αφήσει απλήρωτες περισσότερες από δέκα κλήσεις μέσα σε μια τετραετία. Δεκαεννέα κλήσεις (19) στην σειρά επαναβεβαιώνονται στο όνομα του πρώην βουλευτή της Χρυσής Αυγής Ιωάννη Αϊβατίδη και άλλες 19 στο όνομα του Παναγιώτη Κουρουμπλή (ΣΥΡΙΖΑ). Ακολουθεί με 16 κλήσεις ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ιωάννης Κεφαλογιάννης ενώ ορισμένες από αυτές κόπηκαν στο διάστημα που ήταν Υφυπουργός Μεταφορών, δηλαδή μετά τον Ιούλιο του 2019.

Από 15 κλήσεις μοιράζονται οι βουλευτές Κώστας Καραγκούνης (ΝΔ) και Ιωάννης Στέφος (ΣΥΡΙΖΑ) και ακολουθεί με 13 ο Θάνος Μωραΐτης (ΣΥΡΙΖΑ). Δέκα είναι οι ξεχασμένες κλήσεις για τον τέως Υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα αλλά όπως φαίνεται στην σχετική στήλη (είναι η τέταρτη όπου φαίνεται η ημερομηνία διάπραξης της παράβασης), όλες κόπηκαν πριν το καλοκαίρι του 2019 (προφανώς, έκτοτε, κυκλοφορεί μόνο με το υπουργικό όχημα).

Στο όριο «πρωταθλητισμού» των 10 κλήσεων εμφανίζεται ο Θεόδωρος Δρίτσας (ΣΥΡΙΖΑ) και λίγο κάτω από αυτό, στις 9 κλήσεις ο βουλευτής και πρώην αναπληρωτής υπουργός Γιώργος Κουμουτσάκος.

Μία κλήση των 20 ευρώ με ημερομηνία 2/3/2017 εμφανίζεται στο όνομα του πρώην πρωθυπουργού και προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά. Δύο κλήσεις των 40 ευρώ με ημερομηνίες στις αρχές του 2020, πριν δηλαδή εκλεγεί πρόεδρος στο ΠΑΣΟΚ, καταγράφονται στην λίστα και για τον Νίκο Ανδρουλάκη – καθώς δικαίωμα κτήσης οχήματος μέσω leasing έχουν και οι ευρωβουλευτές.

Στον κατάλογο φιγουράρουν με μικρό, όμως, αριθμό κλήσεων πολλά από τα μέλη της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, όπως οι Μάκης Βορίδης, Κώστας Τσιάρας, Σοφία Βούλτεψη, Σίμος Κεδίκογλου, Θεόδωρος Καράογλου, Γεώργιος Κώτσηρας, Κωνσταντίνος Βλάσσης, Κωνσταντίνος Κατσαφάδος και ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Στην κατανομή ανά κόμμα της συγκεκριμένης λίστας προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ με 38 βουλευτές, ακολουθεί η Νέα Δημοκρατία με 32, 8 προέρχονται από το ΠΑΣΟΚ, 3 από την Χρυσή Αυγή, 2 από το Ποτάμι, δύο από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, δύο από το ΚΚΕ και ένας από την Ένωση Κεντρώων.

Για όσους θελήσουν να μελετήσουν την λίστα που παραθέτουμε, καλό είναι να γνωρίζουν ότι τα πρόστιμα που εμφανίζονται κυμαίνονται μεταξύ 10 και 80 ευρώ. Το χαμηλότερο των 10 ευρώ, παραπέμπει σε χώρο ελεγχόμενης στάθμευσης χωρίς τοποθέτηση της κατάλληλης κάρτας ενώ τα υψηλότερα (20,40,80 ευρώ) αφορούν σε στάθμευση σε πεζοδρόμιο, πεζόδρομο, σε σημείο με πινακίδα απαγόρευσης που επιβάλλεται για διάφορους λόγους (θέσεις μονίμων κατοίκων, κοντά σε γωνία, παρεμπόδιση διέλευσης κλπ).

Και «ξεχασμένες» κλήσεις από το 2011

Αντίθετα με τον τρόπο που εμφανίζονται οι παραβάσεις στην λίστα που παραθέτουμε, υπάρχουν άλλες αποφάσεις του Δήμου Αθηναίων όπου τα ονόματα των βουλευτών είναι σκόρπια ανάμεσα σε εκατοντάδες ιδιώτες οι οποίοι μπορεί να έχουν μισθώσει όχημα ως στελέχη διαφόρων εταιρειών.

Σε άλλες περιπτώσεις δεν εμφανίζεται κάθε κλήση χωριστά αλλά το άθροισμα των χρεώσεων για τις οποίες ο Δήμος αποφασίζει να αναζητήσει τα οφειλόμενα από τους βουλευτές.

Ενδεικτική είναι μία τέτοια απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων στις 14 Νοεμβρίου 2022 όπου περιλαμβάνονται σωρευτικά «ξεχασμένες» κλήσεις έως και από το μακρινό 2011.

Στις οφειλές με το μεγαλύτερο ύψος βλέπουμε μεταξύ άλλων, τα ονόματα: Μάκης Βορίδης (σύνολο 740 ευρώ), η βουλευτής Φωκίδας της ΝΔ Ασπασία Μανδρέκα (720 ευρώ), ο Νίκος Δένδιας (700 ευρώ), ο Κώστας Τζαβάρας (520 ευρώ), ο Τηλέμαχος Χυτήρης (400), ο Παναγιώτης Λαφαζάνης (240), ο Χρήστος Πρωτόπαππας (240) και ο Κυριάκος Βελόπουλος (150 ευρώ) όταν ήταν βουλευτής του ΛΑΟΣ το 2011.