Θεσσαλονίκη: Προχωρά ο διαγωνισμός για το ντεκ στην παλιά παραλία από τον Δήμο

Άρτα: Με 6 νέα ενεργειακά οχήματα ενισχύει τη «Βοήθεια στο Σπίτι» ο Δήμος
28 Ιουνίου 2023
Ιωάννινα: Πέντε ηλεκτροκίνητα οχήματα στο «στόλο» της καθαριότητας του Δήμου
28 Ιουνίου 2023
Show all

Θεσσαλονίκη: Προχωρά ο διαγωνισμός για το ντεκ στην παλιά παραλία από τον Δήμο

Το «πράσινο φως» για την προκήρυξη του διαγωνισμού, που αφορά την ανάθεση μελετών για την κατασκευή του ντεκ στην παλιά παραλία, «άναψε» σήμερα η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Θεσσαλονίκης, εγκρίνοντας τη σχετική διαδικασία.

Η σύμβαση που θα ανατεθεί περιλαμβάνει το σύνολο των μελετών που αφορούν τον σχεδιασμό και την αδειοδότηση του έργου επέκτασης του υφιστάμενου κρηπιδώματος της παλιάς παραλίας με την κατασκευή ντεκ. Το έργο επέκτασης της παραλίας αναμένεται να προσφέρει «ανάσα» στους κατοίκους και τους τουρίστες που επισκέπτονται καθημερινά το παραλιακό μέτωπο της πόλης.

«Με την κατασκευή του ντεκ και με σειρά άλλων εμβληματικών παρεμβάσεων, όπως η ανάπλαση του μνημειακού άξονα της Αριστοτέλους, η Θεσσαλονίκη αλλάζει κατηγορία», σχολίασε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, προσθέτοντας πως «η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα μπαλκόνι στη θάλασσα και συγχρόνως διευρύνει τους ορίζοντές της, μπαίνοντας δυναμικά στη σύγχρονη εποχή».

Παράλληλα με το ντεκ, προβλέπεται η αναδιαμόρφωση του ευρύτερου περιβάλλοντα χώρου της Λεωφόρου Νίκης. Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού του δήμου Θεσσαλονίκης για αναβάθμιση του φυσικού, πολιτιστικού και αστικού περιβάλλοντος της πόλης.

Για το έργο της κατασκευής ντεκ στην παλιά παραλία ο δήμος είχε προκηρύξει αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ιδεών, που ολοκληρώθηκε πριν από περίπου έναν χρόνο. Το πρώτο βραβείο είχε απονεμηθεί στην πρόταση που υπογράφεται από τον αρχιτέκτονα μηχανικό Γεώργιο Δημόπουλο και την πολιτικό μηχανικό Βασιλική Παναγιωτοπούλου.

Οι μελετητές πρότειναν δύο χωρικές ζώνες που διατρέχουν παράλληλα όλο το θαλάσσιο μέτωπο της παλιάς παραλίας. Η ζώνη της επέκτασης και η ζώνη του υφιστάμενου κρηπιδώματος-πεζοδρομίου είναι διακριτές, ώστε με τα διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά τους να προσφέρουν διαφορετικές εμπειρίες και συναισθήματα στους χρήστες τους.

Το κατάστρωμα της επέκτασης τοποθετείται σε ένα επίπεδο χαμηλότερο από αυτό του υπάρχοντος κρηπιδώματος. Σε σημεία όπου το κατάστρωμα διασταυρώνεται με σημαντικούς άξονες, όπως αυτός της πλατείας Αριστοτέλους και της οδού Αγίας Σοφίας, διαμορφώνονται εγκολπώσεις.
Διαμορφώνονται, παράλληλα, χωρικές συνθέσεις- ενότητες διαφορετικών επιπέδων. Οι προτεινόμενες διαμορφώσεις σε χαμηλότερο επίπεδο διαχωρίζουν με ήπιο και διακριτικό τρόπο τον χώρο της κίνησης-ροής των πεζών από τον χώρο της στάσης, συνάντησης και κοινωνικής επαφής.