Θεσσαλονίκη: 400 θέσεις στάθμευσης για ποδήλατα και 700 για πατίνια στον Δήμο το 2022

Αλεξανδρούπολη: 100 μερίδες φαγητού για το Χριστουγεννιάτικο γεύμα από το Πολυκοινωνικό του Δήμου
23 Δεκεμβρίου 2021
Τρίκαλα: Υπογράφεται η σύμβαση για την ανάπλαση των πλατειών στο κέντρο της πόλης
23 Δεκεμβρίου 2021
Show all

Θεσσαλονίκη: 400 θέσεις στάθμευσης για ποδήλατα και 700 για πατίνια στον Δήμο το 2022

Θεσσαλονίκη: 400 θέσεις στάθμευσης για ποδήλατα και 700 για πατίνια στον Δήμο το 2022

Την ανάγκη αύξησης της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσου καθημερινής μετακίνησης επισήμαναν οι ομιλητές σε εκδήλωση που έγινε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του προγράμματος iBikeShare.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, επισήμανε, μιλώντας στην εκδήλωση, ότι το 2022 ο δήμος θα υλοποιήσει 120 σημεία τοποθέτησης ποδηλάτων, που θα σημάνει τη δημιουργία 400 θέσεων στάθμευσης για τα ποδήλατα και 700 για πατίνια. Τόνισε, δε, ότι με τον νέο ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης οκταπλασιάστηκαν οι χρήστες του ποδηλάτου και φτάνουν, πλέον, τους 400 ανά ώρα.

Την ανάγκη για υποδομές που θα διευκολύνουν τη μετακίνηση ποδηλάτων και πεζών επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας.

Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα που υλοποιεί η Περιφέρεια σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) για τα “έξυπνα φανάρια”, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2022 και σύμφωνα με τους επιστήμονες, θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης κατά 25%. Στη νέα προγραμματική περίοδο, σχεδιάζεται η επέκταση του προγράμματος σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Γιώργος Τσακούμης, επισήμανε, ότι η αύξηση της κυκλοφορίας των ποδηλάτων πρέπει να συνδυαστεί με την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

To μέλος της συλλογικότητας Gymnosophy, Κώστας Τερζόπουλος, υπογράμμισε ότι για να γίνει το ποδήλατο ανταγωνιστικό μέσο μετακίνησης πρέπει να του δοθούν προνόμια, όπως η παραχώρηση προτεραιότητας μόνο αν υπάρχουν άλλοι χρήστες.

Επανέλαβε τη διεκδίκηση για ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων και πρόσθεσε ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας στις πόλεις από τα 50 στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, θα μειώσει από το 30% στο 10% τον κίνδυνο θανάτου σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

Τον απολογισμό του προγράμματος iBikeShare, που έχει ως αντικείμενο την υποστήριξη της λειτουργίας συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων έκανε η συντονίστρια, διευθύντρια ερευνών του ΙΜΕΤ , Γεωργία Αϋφαντοπούλου.

Στην εκδήλωση μίλησαν, επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), Ιωάννης Τόσκας, o γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Αθανάσιος Τσιάνος και ο δήμαρχος Βούλας, Βάρης, Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωσταντέλλος. Χαιρετισμό απηύθυνε ο διευθυντής του ΙΜΕΤ, Ευάγγελος Μπεκιάρης.