Κατάργηση των 71 Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων προανήγγειλε ο Γ. Πλακιωτάκης

Επεκτείνεται το πρόγραμμα ανταποδοτικής ανακύκλωσης
28 Ιανουαρίου 2020
Ηλεκτρονικά οι δηλώσεις των “ξεχασμένων τετραγωνικών” – Ανοίγει ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΚΕΔΕ
28 Ιανουαρίου 2020
Show all

Κατάργηση των 71 Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων προανήγγειλε ο Γ. Πλακιωτάκης

Την κατάργηση των δημοτικών λιμενικών ταμείων αλλά και του θεσμικού πλαισίου των υποπαραχωρήσεων στα δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στο 5ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής.

Αναφορικά με τα 71 Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία ο κ. Πλακιωτάκης διεμήνυσε ότι σε σχέδιο νόμου που προωθεί το υπουργείο για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα θα υπάρξει ρύθμιση με την οποία θα αφαιρεθεί από τον έλεγχο των δήμων και των δημοτικών λιμενικών ταμείων η διαχείριση των λιμανιών τους και θα ενταχθούν υπό τον έλεγχο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Συγκεκριμένα ο υπουργός ανέφερε: «Προωθούμε αλλαγές στο μοντέλο λιμενικής διακυβέρνησης με απώτερο στόχο την ένταξη των λιμένων που σήμερα βρίσκονται υπό τον έλεγχο δήμων και κοινοτήτων υπό τον έλεγχο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής».

Στην περίπτωση που γίνει πράξη αυτή η εξαγγελία του υπουργού δήμοι που διαθέτουν δημοτικό λιμενικό ταμείο θα χάσουν σημαντικές αρμοδιότητες αλλά και έσοδα.

Σε ότι αφορά τα δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, (Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πάτρας, Ραφήνας και Εύβοιας) τη μετοχή των οποίων διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ, ο υπουργός αποκάλυψε ότι θα καταργήσει πλήρως το θεσμικό πλαίσιο των υπαναχωρήσεων. Συγκεκριμένα ο Ν. 4597/2019, διασφαλίζει τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών και απαγορεύει την ολική υποπαραχώρηση του λιμανιού σε έναν και μόνο επενδυτή.

«Στον λιμενικό τομέα, ολοκληρώθηκαν οι μελέτες βιωσιμότητας για κάθε ένα από τα δέκα περιφερειακά λιμάνια και μέσα στο 2020 προχωράμε στο διαγωνιστικό μέρος, εκκινώντας από τα λιμάνια εκείνα που ήδη γνωρίζουμε πως έχουν προκαλέσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον. Με τον τρόπο αυτό, αντί για το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων, που όπως ευθύς εξ αρχής είχα δηλώσει, έτσι όπως ήταν σχεδιασμένο δεν θα απέδιδε, διασφαλίζουμε την ανάπτυξη κάθε λιμανιού, με βάση τα πλεονεκτήματα και τις ιδιαιτερότητές του», σημείωσε ο κ. Πλακιωτάκης στη διάρκεια της ομιλίας του στο ναυτιλιακό συνέδριο.

Εξάλλου σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο διάστημα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το θέμα με τη συμμετοχή των προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι πολύ σύντομα το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα είναι έτοιμο να προχωρήσει σε νομοθετικές ρυθμίσεις που θα καθορίζουν τον τρόπο μέσω των οποίων θα μετεξελιχθούν τα λιμάνια της περιφέρειας.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά θεωρεί ότι τα λιμάνια μπορούν και πρέπει να καταστούν ατμομηχανές ανάπτυξης όχι μόνο της εθνικής οικονομίας, αλλά και της περιφέρειας και κάλεσε τις διοικήσεις των λιμανιών να ενημερώνουν σταθερά τις τοπικές κοινωνίες και τους τοπικούς φορείς για τα όσα σχεδιάζονται.

«Η τοπική αυτοδιοίκηση, οι φορείς των πόλεων στις οποίες βρίσκονται τα λιμάνια, αλλά και οι τοπικές κοινωνίες πρέπει είναι κοινωνοί των σχεδιασμών για το μέλλον των λιμανιών», υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης.