Κ. Ζέρβας: Σε προτεραιότητα η παιδεία – Μεγάλες οι πιέσεις από την αύξηση του ενεργειακού κόστους

ΥΠΕΣ -συμβασιούχοι COVID: Παραμένουν έως τις προσλήψεις Κοινωφελούς -Θολό τοπίο για τα 24μηνα
10 Μαρτίου 2022
Πάτρα: Έργα συντήρησης στην Πλατεία Γεωργίου, μετά την έγκριση της δημοπράτησης
10 Μαρτίου 2022
Show all

Κ. Ζέρβας: Σε προτεραιότητα η παιδεία – Μεγάλες οι πιέσεις από την αύξηση του ενεργειακού κόστους

Κ. Ζέρβας: Σε προτεραιότητα η παιδεία – Μεγάλες οι πιέσεις από την αύξηση του ενεργειακού κόστους

Τη σταθερή προσήλωση της δημοτικής Αρχής στον στόχο της βελτίωσης των σχολικών υποδομών αλλά και την αγωνία του για τις μεγάλες πιέσεις που δημιουργεί η αύξηση του ενεργειακού κόστους εξέφρασε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, κατά την παρουσίαση, σήμερα Πέμπτη 10 Μαρτίου ,των δράσεων που προγραμματίζονται στον τομέα της παιδείας από την αρμόδια Αντιδήμαρχο Ιωάννα Κοσμοπούλου.

«Η παιδεία βρίσκεται σε απόλυτη προτεραιότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ζέρβας, μιλώντας για τον σχεδιασμό σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα από μέρους του Δήμου Θεσσαλονίκης, που έχει στην ευθύνη του 213 σχολικές μονάδες, στις οποίες φοιτούν 33.000 μαθητές.

«Η μεγάλη αγωνία όχι μόνον της δικής μας δημοτικής αρχής αλλά και όλων των δημάρχων είναι ακριβώς η κατάσταση που δημιουργείται λόγω του ενεργειακού κόστους. Δεν χτυπάμε απλώς το καμπανάκι. Εκπέμπουμε κραυγή αγωνίας», τόνισε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας ότι τα προβλήματα που δημιουργούνται εξαιτίας του αυξημένου ενεργειακού κόστους θα βρεθούν στην κορυφή της ατζέντας στο πλαίσιο της έκτακτης συνάντησης δημάρχων που οργανώνει η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας στις 18 Μαρτίου.

«Κάτω από δύσκολες συνθήκες καλούμαστε να επιλύσουμε σοβαρά οικονομικά ζητήματα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα παρέχουμε στα παιδιά μας όλες τις κατάλληλες εκπαιδευτικές συνθήκες και υποδομές», ξεκαθάρισε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Ως ένα από τα σοβαρότερα που καλούνται να διαχειριστούν οι διοικήσεις των δήμων, ιεράρχησε το ζήτημα της χρηματοδότησης και η αντιδήμαρχος Παιδείας Ι. Κοσμοπούλου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, για κάθε ένα από τα 213 σχολεία του Δήμου Θεσσαλονίκης αντιστοιχεί ετήσια χρηματοδότηση μόλις 15.000 ευρώ για την κάλυψη όλων των δαπανών. «Μόνο με μαγικά μπορεί να ανταπεξέλθει η αυτοδιοίκηση με αυτά τα χρήματα», σημείωσε η κυρία Κοσμοπούλου.

Νέα σχολεία

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα της σχολικής στέγης, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι ήδη ολοκληρώνονται τα έργα ανέγερσης δύο νέων σχολείων, ενώ προγραμματίζονται η κατασκευή ενός νέου λυκείου αλλά και η δημιουργία νέων σχολείων σε συνεργασία με την «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» αλλά και με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Τόσο ο κ. Ζέρβας όσο και η Αντιδήμαρχος Παιδείας αναφέρθηκαν στις πρωτοβουλίες που αναλήφθηκαν για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Νέες δράσεις

Η Ιωάννα Κοσμοπούλου παρουσίασε το πλέγμα των δράσεων που προγραμματίζονται από την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, για την οποία σημείωσε ότι ξανασυστήνεται με νέο κεντρικό αλλά και με θεματικά λογότυπα.

«Σκοπός μας ως Αντιδημαρχίας Παιδείας είναι να ενισχύσουμε τις ήδη υπάρχουσες δομές και δράσεις, να ενεργοποιήσουμε όσες έμειναν ανενεργές εξαιτίας της πανδημίας και να υλοποιήσουμε πολλές νέες με σύγχρονη και επίκαιρη θεματολογία», σημείωσε η κυρία Κοσμοπούλου, τονίζοντας ότι οι νέες δράσεις που προγραμματίζονται επικεντρώνονται σε δύο κεντρικούς στόχους: 1. Η νέα γενιά της Θεσσαλονίκης να έρθει σε επαφή με όλα τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία (οικολογία, ανθρώπινα δικαιώματα, βία και κοινωνικός αποκλεισμός, τεχνολογία, καινοτομία και ψηφιακές δεξιότητες, επαγγελματικός προσανατολισμός και επιχειρηματικότητα), 2. Οι ενήλικες να βρίσκουν συνεχώς ευκαιρίες να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να αποκτούν τις κατάλληλες γνώσεις, ώστε να ανταποκριθούν στις σύγχρονες προκλήσεις.

Ενδεικτικά, ορισμένες από τις δράσεις που προγραμματίζονται είναι οι εξής:

Το φιλοζωικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παρουσία ειδικά εκπαιδευμένου σκύλου σε δημοτικά, νηπιαγωγεία αλλά και σε ειδικά σχολεία (Θεραπευτική Αγκαλιά)
Η δράση «Δώσε χρώμα στο σχολείο σου», στο πλαίσιο της οποίας καλλιτέχνες της πόλης με μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς θα βάλουν τη δική τους πινελιά σε εσωτερικούς και εξωτερικούς τοίχους σχολείων. Η αρχή θα γίνει από το 18ο ΓΕΛ.
Οι δράσεις για το περιβάλλον στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε δημοτικά, που θα κορυφωθούν με μια μαθητική Σύνοδο Κορυφής υπό τον τίτλο «Wonder Summit»
Το πρόγραμμα βιωματικής εκπαίδευσης “Συναισθάνομαι και αλλάζω”
Τα εργαστήρια ρομποτικής και ψηφιακών δεξιοτήτων σε παιδιά
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α – ΗΡΩΕΣ 112», που μαθαίνει στα παιδιά πώς να σώσουν μια ζωή.