Τ. Θεοδωρικάκος: Προσλήψεις με το νέο ΑΣΕΠ από το 2022- Επτά αλλαγές στο Δημόσιο

Πρόσληψη συμβασιούχων από τους δήμους για εκκαθάριση δηλώσεων για τα αδήλωτα τετραγωνικά
7 Σεπτεμβρίου 2020
Από σήμερα οι αιτήσεις για την προκήρυξη 6Κ για 1.209 μόνιμες θέσεις σε φορείς του υπουργείου Υγείας
7 Σεπτεμβρίου 2020
Show all

Τ. Θεοδωρικάκος: Προσλήψεις με το νέο ΑΣΕΠ από το 2022- Επτά αλλαγές στο Δημόσιο

Επτά μεταρρυθμίσεις στο Δημόσιο βρίσκονται σε εξέλιξη ή προγραμματίζονται από το υπουργείο Εσωτερικών.

Τις αλλαγές περιέγραψε ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος σε συνέντευξή του στο «ΒΗΜΑ».

Συγκεκριμένα είναι οι εξής:

  1. Αλλαγή του τρόπου προσλήψεων στο ΑΣΕΠ με γραπτές πανελλαδικές
    εξετάσεις
  2. Αλλαγή του τρόπου χορήγησης της ελληνικής ιθαγένειας με γραπτές
    εξετάσεις πανελλαδικού τύπου
  3. Η ρύθμιση για 1.750.000 Έλληνες του προβλήματος με τα αδήλωτα
    τετραγωνικά.
  4. Ο νέος Ενιαίος Κώδικας Αυτοδιοίκησης με τον διαχωρισμό αρμοδιοτήτων κράτους, Περιφερειών και Δήμων
  5. Αναμόρφωση του προσοντολογίου των δημοσίων υπαλλήλων, για να στελεχωθεί το δημόσιο με το πλέον άξιο δυναμικό
  6. Θεσμοθέτηση της τηλεργασίας
  7. Θέση σε εφαρμογή η πλατφόρμα για την ψήφο των Ελλήνων του
    εξωτερικού.

Εκτίμηση του υπουργού Εσωτερικών είναι ότι η πανδημία δεν πρέπει να
επιβραδύνει τις μεταρρυθμίσεις στο δημόσιο «γι’ αυτό επιβάλλεται να
γίνουμε πιο δυναμικοί και πιο αποφασιστικοί στην εφαρμογή του Εθνικού
Μεταρρυθμιστικού Σχεδίου που έχουμε ως κυβέρνηση. Το υπουργείο
Εσωτερικών έχει ήδη ισχυρή συμβολή σε αυτήν την προσπάθεια», σημειώνει.

Σε ότι αφορά τη φιλοσοφία των εξετάσεων μέσω των οποίων το ΑΣΕΠ θα κάνει πλέον τις προσλήψεις στο δημόσιο ο υπουργός Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκος, επισήμανε ότι :
I. Οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ πλέον θα γίνονται μια φορά το χρόνο για το
σύνολο των αναγκών του δημοσίου και θα είναι γραπτές.
II. Με την αξιοποίηση της ψηφιοποίησης και διαλειτουργικότητας των
συστημάτων για σύντμηση του χρόνου που μεσολαβεί μέχρι την πρόσληψη
III. Την καθιέρωση συστήματος αξιοκρατίας, αφού οι γνώσεις των υποψηφίων θα αποδεικνύονται μέσα από τον γραπτό διαγωνισμό και όχι μέσω των βαθμών των πτυχίων. Στόχος, όπως τονίζει ο υπουργός Εσωτερικών είναι «ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση».

Ερωτηθείς τι επιδιώκει η κυβέρνηση με τις παρεμβάσεις στο νόμο «Πεπονή»,
επισήμανε: «Επιβάλλεται να προχωρήσουμε με ταχύτερα βήματα για να
δημιουργήσουμε ένα κράτος πιο λειτουργικό, λιγότερο σπάταλο, πιο
αποτελεσματικό» συμπληρώνοντας ότι «στο δημόσιο θέλουμε εκείνους που είναι πιο άξιοι και μπορούν να αποδείξουν τις γνώσεις τους. Δεν αρκούν μόνο οι τίτλοι σπουδών αλλά οι πραγματικές ικανότητες και γνώσεις».

Σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση των διαδικασιών για τον διορισμό στο
δημόσιο ο υπουργός Εσωτερικών είπε ότι αυτή έχει σχέση με την ψηφιοποίηση του ΑΣΕΠ και τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων».

Στόχος μας είναι εντός ενός έτους από τη στιγμή που μια υπηρεσία κοινοποιεί τις ανάγκες της στο ΥΠΕΣ και εγκρίνεται, να έχει γίνει και η πρόσληψη».

Όπως εξήγησε ο κ. Θεοδωρικάκος οι πρώτες εξετάσεις με το νέο σύστημα
στόχος είναι να γίνουν το 2022 Ενώ απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν ότι
η κυβέρνηση επιχειρεί να καταργήσει το ΑΣΕΠ ήταν κατηγορηματικός:

«Όχι μόνο δεν καταργούμε, αλλά ενισχύουμε το ΑΣΕΠ. Στην εποχή της 4ης
βιομηχανικής επανάστασης δεν μπορεί οι προσλήψεις να γίνονται με τα
δεδομένα της δεκαετίας του 90. Ζούμε στην εποχή της ταχύτητας και της
ψηφιοποίησης, την οποία εισάγουμε στον ΑΣΕΠ. Πρόθεσή μας δεν είναι να
καταργήσουμε, αλλά να εκσυγχρονίσουμε και να συμπληρώσουμε τη νομοθεσία, ώστε το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού για το δημόσιο να βγει ενισχυμένο. Δίνουμε άμεση προτεραιότητα στην αξιοκρατία. Στόχος μας «ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση». Όχι στα λόγια αλλά στην πράξη. Επαναλαμβάνω, δεν μας νοιάζουν τα χαρτιά και οι βαθμοί από οποιοδήποτε πανεπιστήμιο. Δεν επιδιώκουμε συσσώρευση χαρτιών αλλά αξιοποίηση γνώσεων. Ούτε όλα τα πανεπιστήμια είναι ίδια, ούτε κριτής των πάντων μπορεί να είναι η βαθμολογία και το πτυχίο ανόμοιων πανεπιστημίων και διαφορετικών εποχών. Μας νοιάζει η πραγματική γνώση και η πραγματική ικανότητα».