Ξεκίνησε σήμερα Πέμπτη 25 Μαρτίου η πιλοτική λειτουργία της πλατφόρμας myDimos.Live.gov.gr μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους με τις υπηρεσίες των κατά τόπους δήμων.
Η νέα ψηφιακή υπηρεσία που σχεδιάστηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, και δημιουργήθηκε με τη συνεργασία των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών, λειτουργεί αρχικά για τον δήμο Χανίων και συγκεκριμένα παρέχει τη δυνατότητα στους πολίτες να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού με τα στελέχη της υπηρεσίας Δόμησης (ΥΔΟΜ)- Πολεοδομία του Δήμου Χανίων ενώ πρόκειται να επεκταθεί και σε άλλες δημοτικές υπηρεσίες.
Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε στο πρότυπο των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού myDeskLive, που ήδη εφαρμόζονται σε κομβικούς φορείς του Δημοσίου, όπως η ΑΑΔΕ, τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ, το Υπουργείο Εξωτερικών, ο ΕΦΚΑ και το Ελληνικό Κτηματολόγιο. Αξίζει να σημειωθεί ότι δέκα ακόμα δήμοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αξιοποίηση της πλατφόρμας και έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους για ένταξη σε αυτή.
Σύμφωνα με κοινό δελτίο Τύπου των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών, στόχος είναι «η διευκόλυνση των διαδικασιών παροχής υπηρεσιών και διεκπεραίωσης διοικητικών υποθέσεων πολιτών και επιχειρήσεων από τους δήμους. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται μείωση των φυσικών επισκέψεων, βελτιστοποίηση της αξιοποίησης του προσωπικού και εξοικονόμηση χρόνου και κόστους για τους συναλλασσόμενους».
Οδηγίες χρήσης
Η λειτουργία της πλατφόρμας είναι απλή. Αρχικά ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στο myDimos.Live.gov.gr και επιβεβαιώνει τα στοιχεία του μέσω των κωδικών Taxisnet.
Στη συνέχεια, επιλέγει τον Δήμο και την αρμόδια υπηρεσία από όπου επιθυμεί να εξυπηρετηθεί και κατόπιν καλείται να επιλέξει ανάμεσα στους διαθέσιμους τρόπους εξυπηρέτησης, μεταξύ των εξής επιλογών:
– φυσική παρουσία
– τηλεφωνική επικοινωνία ή
– τηλεδιάσκεψη
Τέλος, ο πολίτης επιλέγει την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί να εξυπηρετηθεί από τη λίστα των διαθέσιμων ραντεβού. Για όσους δεν διαθέτουν κωδικούς Taxisnet δίνεται η δυνατότητα να κλείσουν ραντεβού μέσω άλλου προσώπου. Σε περίπτωση εξυπηρέτησης με τηλεδιάσκεψη, κατά την έναρξη της βιντεοκλήσης ο υπάλληλος ελέγχει την ταυτοπροσωπία του συναλλασσόμενου με επίδειξη του ταυτοποιητικού του εγγράφου και εν συνεχεία διεκπεραιώνει το αίτημα για το οποίο ορίστηκε το ραντεβού.
Προκειμένου να ενταχθεί στην πλατφόρμα, κάθε Δήμος υποβάλλει αίτημα στη Διεύθυνση Υποστήριξης Λειτουργίας Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα όπου καθορίζει τις επιχειρησιακές του απαιτήσεις.
Επιπλέον, με γνώμονα τις οργανωτικές και λειτουργικές του ανάγκες, κάθε Δήμος μπορεί να επιλέξει τους παρεχόμενους τρόπους εξυπηρέτησης των ραντεβού. Τέλος, η ενδιαφερόμενη Δημοτική Αρχή καθορίζει τις διοικητικές υποθέσεις πολιτών και επιχειρήσεων που θα μπορούν να προγραμματίζονται μέσω της πλατφόρμας για την εξυπηρέτηση των δημοτών του.
Η ένταξη κάθε Δήμου που διαθέτει τα κατάλληλα τεχνικά μέσα στην πλατφόρμα myDimos.Live.gov.gr διαπιστώνεται με πράξη του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.