Mετά από μια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που άφησε έντονο αποτύπωμα στη δημόσια συζήτηση, ο πρόεδρος του Ιδρύματος Λ&Ε Νομικού, Αρτέμης Καφούρος, μίλησε στο VOLCANO TV SANTORINI, επιχειρώντας να αποσαφηνίσει τα ζητήματα που προκάλεσαν αντιπαραθέσεις και αιχμές τις τελευταίες εβδομάδες. Από τις προσλήψεις και τη λειτουργία του Ιδρύματος, μέχρι το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο και τους μισθούς των στελεχών, ο κ. Καφούρος τοποθετήθηκε σε όλα.

Γιατί δεν μεταδίδονται ζωντανά οι συνεδριάσεις του Δ.Σ.

Ένα από τα βασικά σημεία κριτικής αφορά την έλλειψη ζωντανής μετάδοσης των συνεδριάσεων. Ο πρόεδρος ξεκαθαρίζει ότι κάτι τέτοιο δεν είναι νομικά εφικτό, καθώς συζητούνται υποθέσεις ανθρώπων που λαμβάνουν επιχορηγήσεις λόγω προσωπικών ή κοινωνικών δυσκολιών.

«Δεν υπάρχει τρόπος να αφαιρεθούν τα προσωπικά δεδομένα. Η πόρτα μας, όμως, είναι ανοιχτή σε κάθε πολίτη που θέλει ενημέρωση», τονίζει.

Η ένταση στο Δημοτικό Συμβούλιο

Αναφερόμενος στο επεισοδιακό Δημοτικό Συμβούλιο, ο κ. Καφούρος επισημαίνει ότι η νέα Διοίκηση έχει ήδη προχωρήσει σε έργα που εκκρεμούσαν επί χρόνια — από τη διαμόρφωση της αίθουσας υποδοχής μέχρι παρεμβάσεις στο κατώτερο επίπεδο του κτιρίου.

Ταυτόχρονα, στέκεται στους χαρακτηρισμούς του πρώην δημάρχου, που μίλησε για «συμμορία», «ξετσίπωτους» και χαρακτήρισε «κηφήνες» τους εργαζόμενους.

«Αυτοί οι άνθρωποι δουλεύουν καθημερινά σε δύσκολες συνθήκες. Τέτοιες εκφράσεις είναι άδικες και προσβλητικές», σημειώνει.

Οι κατηγορίες για προσλήψεις και οικογενειοκρατία

Η αντιπολίτευση επέμεινε στις αιχμές περί οικογενειοκρατίας και προσλήψεων «με κριτήρια οικογενειών». Ο πρόεδρος απαντά ότι, όλα έγιναν βάσει του άρθρου 12 του καταστατικού, το οποίο εδώ και χρόνια προβλέπει πως οι προσλήψεις είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Δ.Σ.

Για τις μόνιμες θέσεις, όπως τονίζει, υπάρχουν πάντα προκηρύξεις. Στις συγκεκριμένες προσλήψεις ακολουθήθηκε η ίδια πρακτική που ακολουθούσαν όλες οι προηγούμενες διοικήσεις.

Μάλιστα, υπογραμμίζει ότι ο ίδιος δεν γνώριζε καν τα ονόματα των υποψηφίων, καθώς προτάθηκαν από το υπάρχον προσωπικό.

Από πού προέκυψε το “40% αύξηση προσωπικού”;

Η κατηγορία για αύξηση προσωπικού κατά 40% ήταν από τις πιο ηχηρές. Σύμφωνα με τον κ. Καφούρο, οι πραγματικοί αριθμοί είναι διαφορετικοί:

«Από 34 άτομα φτάσαμε στα 40. Η αύξηση είναι 12%. Πρόκειται για πέντε εποχικούς και έναν μόνιμο υπάλληλο, λόγω αυξημένων αναγκών. Οι ορκωτοί λογιστές, μάλιστα, είχαν καταγράψει ότι το Ίδρυμα λειτουργούσε με λιγότερο προσωπικό από το αναγκαίο».

Οι μισθοί που προκάλεσαν συζήτηση

Ένα ακόμη σημείο τριβής ήταν οι απολαβές του διευθυντή και του λογιστή.

Σύμφωνα με τον κ. Καφούρο, τα ποσά των 3.500€ και 3.000€ που αναφέρθηκαν δημοσίως δεν ισχύουν.

«Ο διευθυντής λαμβάνει 1.900€, ο λογιστής 1.800€.»

Η αύξηση έγινε πρόσφατα και ήταν υποχρεωτική από τον νόμο, προκειμένου τα στελέχη άνευ ωραρίου να αμείβονται τουλάχιστον με έξι φορές τον κατώτατο μισθό.

Τα στοιχεία, προσθέτει, βρίσκονται ήδη στη διάθεση του κοινού.

Τα λάθη των προηγούμενων διοικήσεων

Κατά την ανάληψη καθηκόντων της νέας Διοίκησης, εντοπίστηκαν λάθη προηγούμενων ετών. Παρόλα αυτά, ο κ. Καφούρος κρατά χαμηλούς τόνους:

«Δεν χρειάζεται να πάρουν όλοι μπάλα. Κάθε διοίκηση έκανε ό,τι θεωρούσε σωστό για το νησί. Βάζουμε μια κόκκινη γραμμή και προχωράμε.»

Η παραδοχή για το “μεγάλο έργο που δεν έγινε ποτέ”

Με ειλικρίνεια που σπάνια συναντάται σε δημόσιες τοποθετήσεις, ο πρόεδρος αναγνωρίζει ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν υλοποιήθηκε ούτε ένα μεγάλο έργο από το Ίδρυμα.

Αυτή ακριβώς είναι και η δέσμευση της νέας Διοίκησης, να αφήσει πίσω της ένα ουσιαστικό, μεγάλο έργο μέσα στη διάρκεια της θητείας της.

Το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι ένα βήμα προς τον εκσυγχρονισμό

Μία από τις μεγαλύτερες πρακτικές αλλαγές που ήδη υλοποιήθηκε ειναι το νέο σύστημα εισιτηρίων.

Τα απλά χαρτάκια που χρησιμοποιούνταν μέχρι πρόσφατα ήταν εύκολο να αντιγραφούν, κάτι που είχαν επισημάνει και οι ορκωτοί λογιστές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, έχουν ήδη εκδοθεί:

  • 240.000 εισιτήρια με barcode,
  • ηλεκτρονικά voucher με ονομαστικά στοιχεία,
  • πλήρης έλεγχος κατά την επιβίβαση.

Με αυτά τα μέτρα, το Ίδρυμα εξασφαλίζει ότι δεν μπορεί να υπάρξει κατάχρηση του συστήματος.

H ολοκληρωμένη και αιτιολογημένη δημόσια τοποθέτηση του κ. Αρτέμη Καφούρου ξεκαθαρίzει το τοπίο γύρω από τη λειτουργία του Ιδρύματος Λ&Ε Νομικού. Οι εξηγήσεις του για τις προσλήψεις, τους μισθούς, τον εκσυγχρονισμό του συστήματος εισιτηρίων και την προοπτική ενός μεγάλου έργου δείχνουν τη διάθεση της νέας Διοίκησης να λειτουργήσει με διαφάνεια, θεσμική σοβαρότητα και συγκεκριμένο σχέδιο για το μέλλον.