Ο Χάρης Δούκας εξέθεσε ανεπανόρθωτα τον Κυρίζογλου για τον εκλογικό νόμο
Σε πεδίο έντονης πολιτικής αντιπαράθεσης εξελίχθηκε η συνεδρίαση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), με τον Δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα, να αναδεικνύεται σε κυρίαρχη φιγούρα της προάσπισης των δημοκρατικών θεσμών. Ο κ. Δούκας στρίμωξε πολιτικά τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ, Λάζαρο Κυρίζογλου, αποκαλύπτοντας το παρασκήνιο πίσω από τις προωθούμενες αλλαγές στον εκλογικό νόμο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η θεσμική εκτροπή και η «ομολογία» Κυρίζογλου
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τον νέο Κώδικα Δήμων και Περιφερειών, ο οποίος περιλαμβάνει τη φωτογραφική διάταξη για εκλογή δημάρχων από τον πρώτο γύρο, ο Χάρης Δούκας άσκησε δριμεία κριτική. Κατηγόρησε την ηγεσία της ΚΕΔΕ ότι λειτουργεί ως κυβερνητικό φερέφωνο, επιχειρώντας να αλλοιώσει τη λαϊκή βούληση προς όφελος των «ημετέρων».
Η συζήτηση «άναψε» όταν ο Δήμαρχος Αθηναίων έθεσε ένα ευθύ και αφοπλιστικό ερώτημα προς τον κ. Κυρίζογλου:
«Φτιάχνουμε νόμο για να μην βγω εγώ δήμαρχος; Παραδέχεστε ότι αλλάζετε τον εκλογικό νόμο για να μην ξαναβγούν “Δούκες”;»
Αντί για μια θεσμική απάντηση, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ προχώρησε σε μια πρωτοφανή πολιτική ομολογία. Εμφανώς εκνευρισμένος και στερούμενος επιχειρημάτων, επιτέθηκε προσωπικά στον κ. Δούκα λέγοντας:
«Είστε προκλητικός. Πήρατε 14% στον πρώτο γύρο. Ο άλλος πήρε 42% παρά μία ψήφο».

Δείτε ΕΔΩ το βίντεο:

Με τη φράση του αυτή, ο κ. Κυρίζογλου ουσιαστικά επιβεβαίωσε τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης. Η κυβερνητική παράταξη αδυνατεί να αποδεχθεί τις δημοκρατικές ανατροπές, όπως αυτή που πέτυχε ο Χάρης Δούκας στην Αθήνα, και καταφεύγει σε θεσμικές αλχημείες για να ελέγξει τους Δήμους.
Ο Χάρης Δούκας, με τη συγκροτημένη και επιθετική του στάση, απέδειξε ότι αποτελεί το ισχυρότερο ανάχωμα απέναντι στην προσπάθεια υποβάθμισης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ανέδειξε πως η μεταρρύθμιση που στηρίζει ο κ. Κυρίζογλου δεν γίνεται για το καλό των πολιτών, αλλά από καθαρό φόβο απέναντι στις προοδευτικές συνεργασίες της δεύτερης Κυριακής.