Γράφει ο Κώστας Καλογράνης
Συμπρόεδρος Πράσινου Κινήματος
Δημοσιογράφος – Επικοινωνιολόγος
Η εφημερίδα ΕΣΤΙΑ πριν από λίγες ημέρες κανει μια … ψαγμένη προσέγγιση για την συνέντευξη του πρωθυπουργού στο τηλεοπτικό σταθμό ALPHA. Η επικοινωνιακή τεχνικη που χρησιμοποίησε ο κ. Μητσοτάκης ειναι συγκεκριμένη και παλαιά. Έρχεται απο την εποχή του Νιξον (όπως πολυ σωστά επισημαίνει η ΕΣΤΙΑ). Παλαιότερα οταν δίδασκα ως καθηγητής δημοσιογραφίας αποκωδικοποιουσα την συγκεκριμένη τεχνική στους σπουδαστές δημοσιογραφίας για να μπορούν να καταλαβαίνουν αν ενας πολιτικός τους λέει ψέμματα την ωρα της συνέντευξης. Στην περίπτωση ΝΙΞΟΝ , για το Γουότεργκεϊτ απέτυχε να πείσει αν και η τεχνική του ηταν άψογη . Γιατί υπήρξε τότε ενας απρόβλεπτος παράγοντας …
Στην περίπτωση του έλληνα πρωθυπουργού η συνέντευξη ειναι μέρος ενός συνολικού προσωπικού επικοινωνιακού σχεδιασμού που θα δουμε να ξεδιπλώνεται στο προσεχές χρονικό διάστημα . Έχοντας χάσει το κοινωνικό έρεισμα θα επιστρατευτεί ξανα μια επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος.
Να μην ξεχνάμε οτι λιγο μετα τα Τεμπη , με την επικοινωνιακή διαχείριση που έκανε το Μαξίμου (ο κ. Γκρινμπεργκ συγκεκριμενα) η ΝΔ πήρε στις εθνικές εκλογές του 2023 το τεράστιο 41%, έχοντας ομως τότε ολα τα ΜΜΕ μαζι της. Όσοι φωνάζαμε τότε για τα Τεμπη , μας παρουσίαζαν κατι μεταξύ γραφικούς και ψεκασμένους. Αξίζει να υπενθυμίσουμε οτι το ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ είχε προειδοποιήσει με σχετικό Δελτίο Τύπου μία εβδομάδα πριν από το δυστύχημα των Τεμπών. Μετά τις Εθνικές Εκλογές ότι και να λέγαμε, μας απαντούσαν με το …αλλαζονικό “μην μιλάς η κοινωνία μας έδωσε 41%”.
Το θεμα ήρθε ξανα στην επικαιρότητα ενα χρόνο μετα απο τον δημοσιογραφικό όμιλο του Βαγγέλη Μαρινάκη , οταν ο επιχειρηματίας ήρθε σε προσωπική ρήξη με τον πρωθυπουργό. Μετα τις αποκαλύψεις , το 41% στις ευρωεκλογες εγινε 28%. Το MEGA αυτη την εποχή ειναι το κανάλι που κανει την πιο ουσιαστική αντιπολίτευση γιατι στοχεύει απευθείας στο Μαξίμου . Ταυτόχρονα τα ποιοτικά ευρήματα των δημοσκοπήσεων ειναι απογοητευτικά για την κυβέρνηση , το λεγόμενο Επιτελικό Κράτος εχει αποτύχει , στο Μαξίμου έχουν χωριστεί σε δυο ομάδες και σφάζονται μεταξύ τους και ολη η δημοσιογραφική και πολιτική πιάτσα ξέρει οτι τα στοιχεία που υπαρχουν για τα Τεμπη ειναι ικανά να στείλουν κατηγορούμενους αρκετούς πολιτικούς. Την ίδια ωρα τουλάχιστον 3 Υπουργοί οργανώνονται για να διεκδικήσουν την ηγεσία της ΝΔ στην μετα Μητσοτακη εποχή. Αν υπήρχε σοβαρή αντιπολίτευση θα είχαν ήδη δρομολογηθεί πολιτικες εξελίξεις. Αλλα τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων δείχνουν οτι ολοι οι αρχηγοί των κοινοβουλευτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης ΔΕΝ ΠΕΙΘΟΥΝ οτι μπορούν να κυβερνήσουν. Και σε αυτο το πολιτικό γήπεδο θα παίξει επικοινωνιακά ο πρωθυπουργός . Γιατι ειναι το μονο που υπερέχει . Μέχρι να αλλάξει αυτη την συνθήκη ο απρόβλεπτος παράγοντας που άλλαξε σοβαρά τα επικοινωνιακά δεδομένα εδω και ενα χρόνο . Και ακούει στο ονομα Βαγγέλης Μαρινακης …